فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

کپی رایت

قرمزا نوشته منه سیاهها کپی

سؤال:آیا استفاده از موسیقی هایی که از تلویزیون پخش می شوند و ما از طریق دانلود یا ضبط کردن و بدون خرید، آنرا در اختیار داریم (باتوجه به اینکه صداوسیما حق پخش آنها را خریداری کرده است) جایز می باشد؟

جواب:در صورتیکه از موسیقی هایی باشد که مناسب مجالس لهو و فساد نباشد اشکالی ندارد. 

یعنی آهنگ کپی رایت نداره

سؤال: مؤلّفى کتابى مى نویسد و با ناشرى قرارداد چاپ و نشر منعقد مى نماید و در کتاب مى نویسد: «حقوق طبع براى مؤلّف محفوظ است». پس از چندى ناشر دیگرى بدون اجازه از مؤلّف، کتاب را تجدید چاپ مى نماید. در عرف ناشران چنین است که مقدارى از کتاب را به عنوان حقّ تّألیف به مؤلّف مى دهند، آیا این چنین حقّى براى مؤلّف وجود دارد و آیا نیاز به اجازه از مؤلّف در مقام تجدید و افست از روى کتابش مى باشد؟
جواب: حقّ تّألیف یک حقّ عقلایى است که در تمام دنیا از سوى همه عقلاى جهان به رسمیّت شناخته شده است و مخالفت با آن مصداق ظلم شمرده مى شود و شرعاً حرام است، بنابراین مؤلّف مى تواند حقّ خود را از کسانى که بدون اجازه او تجدید چاپ کرده اند بگیرد، در ضمن توجّه داشته باشید ناشر نیز نسبت به حروفچینى و مانند آن حق دارد و اگر کسى از روى آن عکسبردارى کند باید حقّ ناشر را نسبت به آن بپردازد.

یعنی کتاب کپی رایت داره
سؤال: تقریبا تمامی کتابهای دانشگاهی که در رشته های علوم استفاده می شوند بدون رعایت حقوق مولف یا کپی رایت و به صورت غیر قانونی در ایران تکثیر یا ترجمه شده اند. حکم استفاده از این کتابها چیست در صورتی که بدانیم ناشر و مولف این کتب خارجی راضی نیستند؟
جواب: تکثیر کتابها بدون رضایت صاحبان اصلی آن جایز نیست، مگر این که از کفار حربی باشند.

یعنی خارجی کپی رایت نداره (کلمه کافر حربی قابل پیگیری نیست سوال کننده هم در این مورد نپرسید اصلا نگفته حربی حتی کافر حتی نگفته خارجی)
سؤال: من سؤالی از شما درباره ی استفاده از نرم افزار ها پرسیدم که بدون رعایت اجازه تولید کننده، مورد استفاده اکثر ما ایرانیان است و شما در جواب گفتید که «این کار جز با رضایت تولید کنندگان اصلى آن جایز نیست، مگر در صورتى که از کفّار حربى باشند»
مگر جز اسرائیل به کس دیگری هم کافر حربی می گویند؟ تقریبا همه ی نرم افزار های ما از امریکا است و بعد اروپا، شاید فقط یک برنامه ی ترجمه متن معروف از اسرایل موجود باشد. تکلیف چیست ؟ آیا ما گناهی مرتکب می شویم؟

جواب: امریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل و... جزو کشورهای محارب هستند.

دقت کردین تو این دسته بندی ادیسون انیشتین نیوتن بتههون مادرترزا تام هنکس ادل استیوجابز جزو کافران حربی هستند پس به نظرم اگه ویندوز کپی کنی یا از مغازه اپل یه ایفن سیکس بدزدی شرعا مانعی ندارد

سؤال: به استخضار می رساند یکی از دوستان بنده از مرجعی تقلید می کند که رایت هرنوع CD را جایز می داند. اگر ایشان به بنده CD هدیه کننداز نظر شما چه حکمی دارد.

یا امام زمان

منبع

فوتبال

امسال پرسپولیس مثل بارسلوناست. نتایج جفتشون با کیفیتی که ارائه میدن اصلا شباهت نداره. بارسا بده اصلا معلومه امسال هیچی نمیشه اما صد در صد پیروزی پرسپولیس خوبه بازیهاشو میشه دید علیپور و طارمی و اون یکی اسمش یادم نیست تازه اگه این سیاهه هم خوب باشه دیگه عالی اما نتایج جوریه که اگه از این به بعد همه بازیهاشم ببره شاید آسیایی نشه چه برسه به قهرمانی اما جام حذفی شانس خوبیه براش

fury

برد پیت همیشه خوبه. تمام. ولی خوب دلیل نمیشه انتظار نجات سرباز ریان رو داشته باشیم. خوب حرفم رو پس میگیرم چون به بنجامین باتن که هیچ به گرد فایت کلاپ هم نمیرسید. پس برد همیشه خوب نیست بعضی موقع ها فوق ستارس ولی فیوری یه فیلم خوب معمولی بود. سکانس تو خونه دوتا زن آلمانی وحشتناک بود ولی آروم و کیه که از ایثار بدش بیاد؟ اونم با یه تانک زمین گیر و پنج نفر در برابر 200 300 تا آلمانی.

دیالوگی که به نرمن میگن وایسا تا ببینی که یه مرد چه کار میتونه با یه مرد دیگه بکنه هم دوست داشتم


دکتر استرانجلاو

به نظرم اگه فیلمی رو که بیست سال از ساختش میگذره رو انقدر خوب باشه که فقط بتونی ببینیش حتما زمان خودش نامزد اسکار بوده. دکتر استرانجلاو که اصلا قشنگ بود. یه مشت احمق که زیادم از واقعیت دور نبودن داشتن دنیا رو اداره میکردن. نخست وزیر روسیه عالی بود. صحنه پرتاب بمب هم که با خلبان لانچ شد جالب بود البته از اون تعویض کلاه خلبان اول فیلم میشد فهمید یارو گاوچرانه. طرز تفکر ژنرال هم خوب بود میخواست برتری دائمی امریکا به روسیه رو تو معدن هم حفظ کنه. های هیتلر وقت و بی وقت دکتر هم خوب بود. حماقت روسها تو اعلام نکردن ماشین روز قیامت، اتاق جنگ جای دعوا نیست در کل میشد دید.

رئیس

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

هر کسی کو دور ماند

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

کیهان

کیهان چهارشنبه 18 شهریور 94 صفحه شهرستانها

استان قزوین از کمبود 1200 تخت بیمارستانی رنج می‌برد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: استان قزوین با داشتن یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت نیازمند 3 هزار تخت است که‌ از کمبود 1200 تخت بیمارستانی رنج می‌برد.

 
کیهان چهارشنبه 18 شهریور 94 صفحه شهرستانها

کمک 7 میلیارد تومانی مردم قزوین به بازسازی حرم طفلان مسلم

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: مردم قزوین به غیر از طلاهای اهدایی، بیش از 7 میلیارد تومان در بازسازی حرم طفلان مسلم(ع) کمک کرده‌اند.

البته منبعش همین امروز منقضی میشه

منبع

دشمنان ملت

فیلم خوبیه، بود. جانی عالیه. کارگردانی عالی. داستان خیلی خوب فقط نفهمیدم بر اساس داستان واقعی بود؟ این تاریخ آمریکا چه چیزای خوبی از توش درمیاد. نه حرفم رو پس میگیرم در هر صورت فیلمنامش بسیار زیبابود وگرنه بهترین داستان رو بده دست کارگردانای خودمون گند میزنن. بگذریم از اینکه نمیتونیم بهترین داستان رو بدیم به فیلنامه نویسای خودمون چون فیلنامه نویس نداریم. فیلمبردایش به چشم میومد. ولی باز همون جای رو عشقه. چی بگم فیلم رو باید ببینین گریم رو باید ببینید طراحی لباس و صحنه رو. موزیکش باید بشنوید. اون دیالوگی هم که دقیق یادم نیست خوب بود که میگفت مهم نیست آدما از کجا اومدن مهم اینه که کجا میخوان برن

قدرت

یادمه یه جا شنیدم که رونالدو سالم ترین مرد دنیاست اما این جردن هم دست کمی از سرحالترین مرد دنیا نداره

ترنسفورمرز و غارنشینان

دیدم بد نبودن خوبم نبودن

جدول مسابقات

اقا من مردم از بس تو اینترنت دنبال جدول مسابقات کشتی گشتم اگه یه هوادار بخواد بدونه هرکس قراره با کی کشتی بگیره برنده با برنده کی بازی میکنه اینها هیچ سایتی تو دنیا اینو پشتیبانی نمیکنه. تنها کسانی که اینو میدونن اونایین که تو سالن کشتی نشستن.

تازه اوناهم اسگلن. رفتی لاس وگاس بعد اومدی داری کشتی نگاه میکنی؟ بد بخت برو برا خودت دور بزن بچرخ قمارکن حال کن

کوه نور

فکر میکنیم مال ماست

کوه نور زمانی بزرگترین الماس دنیا بود. این الماس در گذشته ۱۸۶٫۰۶۲۵ قیراط معادل ۳۷٫۲۱ گرم وزن داشت که در تراش جدیدی که در سال ۱۸۵۴ بر روی آن خورد، وزنش ۱۰۵٫۶۰۲ قیراط معادل ۲۱٫۶۱ شده‌است.

این الماس زوج الماس معروف دریای نور است که هم اکنون در موزه ی بانک مرکزی ایران نگهداری می شود و هر دو از قدیمی‌ترین جواهرات شناخته شده در جهان هستند. این سنگ قیمتی از ناحیه قلعه باستانی گلکنده در نزدیکی حیدرآباد در ایالت آندرا پرادش در کشور هند در سال ۱۶۵۶ میلادی بدست آمد. این الماس توسط میرزا محمد میر جمله وزیر مشهور ایرانی عبدالله قطب شاه به شاه جهان پادشاه گورکانی هند تقدیم شد و در آنجا ماند و در سال ۱۷۳۸ میلادی به دست نادر شاه رسید. کوه نور پس از مرگ نادر توسط احمدشاه درانی به افغانستان منتقل و سپس به شاه شجاع رسید. پس از شکست شاه شجاع از سردار هندی ملقب به شیر پنجاب، الماس مزبور توسط سردار نامبرده به هند بازگشت داده شد و بعدها به دست کمپانی هند شرقی بریتانیا افتاد. در سال ۱۸۷۷ رسماً اعلام شد این الماس در اختیار ملکه ویکتوریا امپراتور بریتانیا در دوران استعمار بریتانیا بر هند است. الماس کوه نور اکنون در برج لندن، قصری تاریخی در ساحل شمالی رود تیمز، نگهداری می‌شود.

تلفات

تو چهار ماهه اول سال 93 و 94 هرسال تقریبا 5500 نفر تو ایران در اثر تصادفات مردند.

تو چهار ماه اول جنگ یمن تقریبا 4200 نفر یمنی شهید شدند.

اف-۱۵ ایگل (عقاب) جنگنده آمریکایی است که برای برتری هوائی به سفارش دولت آمریکا (برای نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و گارد ملی هوائی) طراحی و ساخته شده‌است. این هواپیما را شرکت مک‌دانل-داگلاس که اکنون بخشی از شرکت بوئینگ است می‌ساخت. اف-۱۵ جنگنده اصلی آمریکا برای مراقبت از مرزهای هوائی این کشور است.

خدا بیامرز میخواست صنعت خودرو رو کجا ببره اینا کجا بردن! البته نظر اینا در خصوص آموزش پرورش، ورزش و دانشگاه صنعت کشاورزی و ... هم با اون تفاوت داره

میدونم دارم غیاث مع الفارغه اما من که رئیس اداره تحلیل و ارزیابی نیستم

آمریکا

آمریکا تا 60 سال دیگه از بین میرود

ملکه

نوبت جانشینی سلطنت بریتانیا بعد از الیزابت دوم، به ترتیب زیر است: 

    ۱. چارلز، شاهزاده ولز. چارلز بزرگ‌ترین فرزند ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ و ولیعهد بریتانیا است که طبق سنت لقب شاهزاده ولز می‌گیرد.

        ۲. شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج. ویلیام سومین نوه ملکه الیزابت دوم و فرزند شاهزاده چارلز و شاهدخت دایانا است.

            ۳. شاهزاده جرج کمبریج. جرج بزرگ‌ترین فرزند شاهزاده ویلیام و کاترین، دوشس کمبریج است.

            ۴. شاهدخت شارلوت کمبریج. شارلون دومین فرزند شاهزاده ویلیام و کاترین، دوشس کمبریج است.

        ۵. شاهزاده هری. هری دومین فرزند شاهزاده چارلز و شاهدخت دایانا است.

    ۶. شاهزاده اندرو، دوک یورک. اندرو دومین پسر و سومین فرزند ملکه الیزابت دوم است.

        ۷. شاهدخت بئاتریس یورک. بئاتریس اولین فرزند شاهزاده اندرو و همسر سابقش سارا، دوشس یورک است.

        ۸. شاهدخت یوژنی یورک. یوجینی دومین فرزند شاهزاده اندرو و همسر سابقش سارا است.

    ۹. شاهزاده ادوارد، ارل وسکس. ادوارد کوچکترین فرزند ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ است.

        ۱۰. جیمز، وایکانت سورن. جیمز دومین فرزند شاهزاده ادوارد و همسرش سوفی، کنتس وسکس است.

        ۱۱. لیدی لوئیز ویندسور. لوئیز فرزند اول شاهزاده ادوارد و همسرش سوفی است.

    ۱۲. ان، شاهدخت پادشاهی. اَن تنها فرزند دختر و دومین فرزند ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ است.

امتیاز

با توجه به اینکه صباح تو وزن 96 پنجم شد و شش امتیاز به حساب آذربایجان ریخت و ما تو اون وزن با علیاری به رتبه ای بهتر از بیست و ششم دست پیدا نکردیم و صفر امتیاز و حالا تفاضل امتیازمون با آذربایجان 8 امتیازه یعنی ما با 23 امتیاز چهارم و اونا با 31 امتیاز دومن و خیلی سخت میتونیم دوم بشیم (طلا 10 امتیاز داره  و نقره 9 و سومی 8 پس برای دومی نیاز به یه مدال تو تنها وزن باقیمونده داریم)  از مسئولین بی غیرتمون تشکر میکنیم که با بی مسئولیتیشون میزارن این جواهرات با ارزش کشورشون رو ترک کنند

آها امشب فکر نکنم حبیب الله اخلاقی جرات کنه زیاد برنده بشه چون ممکنه نیمه نهایی بخوره به ساااااااااامااااااااااان طهماسبی از آذر بایجاااااااااااااان!!!!!!!!!!!!1

کشتی

به گزارش گروه کشتی سایت ۱ورزش  صباح الدین شریعتی کشتی گیر ایرانی الاصل تیم ملی آذربایجان با صعود به مرحله نیمه نهایی رقابتهای جهانی لاس وگاس سهمیه المپیک را برای آذری ها گرفت. این در حالی بود که پیروزی های شریعتی باعث حذف مهدی علیاری از گردونه رقابتها شد. یادمان نرود که تیم ایران به دلیل نداشتن سنگین وزن مجبور به استفاده از علیاری با 30 کیلو وزن کمتر در فوق سنگین شد. از طرف دیگر یک ایرانی که قدرش را ندانستیم با پاسپورت آذری سهمیه المپیک گرفت.

حرف

میشینم پای اخبار برای شما پست میدم هی میگه آقای فلانی به سوادآموزی تاکید کرد فلان مسئول به کاهش نرخ بیکاری فلان آخوند به افزایش نرخ ازدواج توصیه کرد ولی بدبختی هیچی برا اینا تره خورد نمیکنه همه فقط توصیه و تاکید میکنن هیچکی نیست عمل کنه البته اونایی هم که هی زر زر میکنن عوضین خوب دستگاهی (دستگاهی در لهجه کرمانشاهی به آدم مسخره میگن) آره خوب دستگاهی دیگه هر خری میدونی که قاچاق باید کم شه قانون مندی زیاد. فکر میکنی مردم منتظر بودن تو بگی

#سوغاتی نمیخواهیم

خوب تو روزگاری که تعداد کمپین ها از خواننده های رپ هم بیشتر شده اینم یه کمپینه دیگه در حمایت از شهدای مظلوم یمن ولی به نظرم خود حجاج عزیز راهش انداختن خوب یارو میره 4 میلیون خرج میکنه برا خودش حال میکنه مردم یمن شهید نمیشن؟ تو میخوای یه تی شرت چینی زپرتی برا من بیاری مردم یمن شهید میشن؟ از ما گفتن بود پشت هر حرکتی که به نظر میاد مردم راه میندازن یه کثافتی داره هرهر میخنده

هجرت

هجرت پیامبر مبنای گاهشماری هجریست اما هجرت منبای  روز اول سال نیست روز اول سال یک محرمه و روز هجرت 26 صفر

روز اول: پنج‌شنبه ۲۶ صفر ۱ قمری/‏۹ سپتامبر ۶۲۲: ترک مکه و اقامت سه‌روزه در غار ثور در نزدیکی مکه

بعد تو ویکی پدیا تو قمست جشنهای مذهبی مصر نوشته

آغاز سال هجری، یکم ماه محرم، هجرت محمد، پیامبر اسلام از مکه به مدینه

البته ایرادی هم نداره بلاخره دانشنامه آزاده و مردم یکم یکم کاملش میکنن


داستان اسباب بازی 3

یه انیمیشن خوب. از لحاظ گرافیکی کارتون های باکیفیت ترهم دیدیم اما داستانش عالی بود. واقعا یه داستان داشت یه داستان که خیلی خوب پرداخته شده بود. داستانی که هر لحظه آدم رور دنبال خودش میبرد. یادم داستان اسباب بازی 2 خیلی جذبم نکرد که مسخره بود. اما 3 دیشب گفتم ده دقیقش رو ببینم دیگه نتونستم بلد شم خیلی جذاب بود. زاویه های دوربین خوشگل بود. اون سکانس فیلمبرداری اول فیلم که مادر اندی فیلم میگره هم خنده دار بود مثل همه مادرا دوربین رو روبه خودش میگیره و میگه قرمز یعنی داره ضبط میکنه!

احساس تو داستان موج میزد و به درستی به مخاطب انتقال پیدا میکرد... ترس هیجان غرور و افتخار. داستان اول فیلم هم به اندازه خود فیلم خوب بود اصلا شروع فیلم عالی بود من همینجا اسکار بهترین شروع داستان رو بهش اعطا میکنم

پناهجویان

خوب فوج فوج پناهجو داره تو دریا میمیره سازمانهای دروغگوهم میچسبوننش به داعش و فلان اگه این سوریا از ترس داعش و جنگ فرار کردن چرا حاضر نیستن تو مجارستان بمونن؟ اونجا که جنگ نیست حتما باید برن شنگن؟ خوب این نشانه رفاه طلبی خوب منم دوست دارم پناهندگی شنگن بگیرم دیگه به جنگ ربطی نداره. اگه از جنگ فرار کردی چرا نمیای ایران؟ حتی بعضیاشون ول کن هم نیستن تو فرانسه س میخواد بره انگلیس! آخه پدر سوخته نصف کره زمین آرزوشه یه سفر بره فرانسه بعد تو از فرانسه هم فرار میکنی؟ خوب تو دروغگویی از جنگ فرار نکردی تو رفاه طلب و راحت طلبی مثل همه مردم دنیا. هرگونه ترحمی بهت بشه بیخوده

plan B

انقدر تو این یکی ئوماه جنگ اعصاب و درگیری داشتم و به نظر میاد چندماه دیگه هم ادامه داره که دیدم با این عدم تمرکز نمیتونم برای دکتری بخونم ازهفته دیگه میرم دنبال کار... ... تهران اراک عسلویه...

آسیاتک

آسیاتک دزد است هر ماه حدود یک گیگ یا بیشتر رو تو یک روز از حجمم کم میکنه دستم هم به جایی بند نیست دیگه تمدیدش نمیکنم

نماینده

هم استانی عزیز... ...تبریز نماینده داره ما هم داریم

عذرخواهی؟

مگه نقل به مضمون گناه که داری عذرخواهی میکنی؟ مگه آیه قرآنه؟

شوالیه تاریکی

داستان فیلم داستان همیشگی بیدار شدن یه ضد قهرمان برای نابودی دنیا و درگیریش با قهرمان به اضافه صحنه های تاریک و زیر زمین که امضای فیلمای بت منه. به عنوان یه فیلم پاپ کرن دارای دیالوگ های پیچیده عمیق اما جزئی که نفهمیدنشون لطمه ای به فهم روال داستان نمیزنه فقط اعصابت رو تو سکانسایی که اتفاق میفته خرد میکنه اگرم پاپ کرن نیست که اون همه تخیلات چیه؟ سیاهی فضای داستان رو نه که خوب انجام نداده باشه من خوشم نمیاد اصلا داشتم خفه میشدم. انتخاب تونل های فاضلاب برای پایگاه بین مسخرست فیلمت سرگرم کنندست که هست دیگه مسخره بازی چرا در میارین؟

شخصیت پردازی افتضاح. هرچند که فیلمهای قبلی رو دیده باشی انگار که این شخصیت ها پنج دقیقه قبل فیلم برداری بوجود اومدن.

داستان های تخیلی گرفتار شدن همه پلیس ها تو تله به راحتی و فرو رفتن زمین ورزشگاه و نحوه دزدین پروفسور روس و ... حالم رو به هم زد و باعث شد نتونم فیلم رو تا آخر ببینم.

درآمد

The U.S. war in Iraq has cost $1.7 trillion with an additional $490 billion in benefits owed to war veterans, expenses that could grow to more than $6 trillion over the next four decades counting interest

خوب این هزینه های جنگ عراق چقدر تریلیون دلار. بعضیا میگن مردم امریکا دیگه تحمل پرداخت هزینه های سرسام اور جنگ عراق رو ندارند. بعضیا میگن این جنگها برای آمریکا سودآوره. من که نفهمیدم هرچی هم سرچ زدم درآمد آمریکا رو از جنگ عراق پیدا کنم نتونستم...

پرل هاربر

حمله به پرل هاربر (که از سوی مرکز فرماندهی نظامی ژاپن عملیات هاوایی یا عملیات زی و از سوی برخی از آمریکاییها نبرد پرل هاربر خوانده می‌شد) حملهٔ ناگهانی هواپیماهای جنگنده ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در پرل هاربر در بامداد روز یکشنبه هفتم دسامبر سال ۱۹۴۱ میلادی مصادف با ۱۶ آذر ۱۳۲۰ هجری شمسی بود که موجب ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم شد.

نیـروی هـوایی و دریایی ژاپن در هـفتم دسـامبر ۱۹۴۱ بـه پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر، واقع در جزایر هاوایی در اقیانوس آرام، حمله کردند و صدمات بسیار سنگینی بـه آمریکاییها وارد ساختند. ژاپن صبح روز یکشنبه را برای این حمله انتخاب کرد تا بیش‌ترین غافلگیری را به نیروهای آمریکایی وارد سازد. دولت آمریکا روز بعد به ژاپن اعلان جنگ داد و همزمان، دولت‌های بـریـتانیا، آلمان و ایتالیا نیز در این رویارویی صف آرایی کردند. تهاجم ژاپن بر حوزه‌های نفوذ آمریکا و اروپاییان در خـاور دور چـنان گـسـترده و قـدرتمند بود که برای حریفان مـقابل، جز عقب نشینی و شکست چیز دیگری در برنداشت.

نتیجه این حمله برای نیروی دریایی آمریکا یک فاجعه کامل بود.۳۶۰ هواپیمای ژاپنی توانستند ۵ نبردناو بزرگ آمریکایی را به همراه ۳ کشتی کوچک تر غرق کنند. ۳ نبردناو دیگر به گونه‌ای آسیب دیدند که توان عملیاتی خود را از دست دادند. علاوه بر آن، ۱۸۸ هواپیمای آمریکایی بر روی زمین نابود شده و ۱۵۵ هواپیمای دیگر آسیب دیدند. در پایان آن روز بیش از ۲۴۰۰ کشته و ۱۲۴۰ مجروح نیز بر دست نیروی دریایی آمریکا مانده بود.

ناوگان ایالات متحده در اقیانوس آرام بطور موقت از کار افتاد. تایلند بـه اجـبـار بـا ژاپـن مـتـحد شد و انگلیسی‌ها از برمه و مالایا بیرون رانده شدند. سنگاپور توسط ژاپن فتح شد و شصت هزار تن به اسارت درآمدند. ژاپنی‌ها به سرعت اندونزی (هندِ هلند) را تـصـرف و سـرانـجام، ارتش ایالات متحده را در فیلیپین وادار به تسلیم کردند. آنها همچنین جزایر آمریکایی و بریتانیایی را در غرب اقیانوس آرام تصرف و جای پایی در جزایر آلوئتـی و گینه نو به دست آوردند؛ جایی که ژاپن، در واقع، می‌توانست استرالیا را مورد تهدید جدی قرار دهد. بدین سان، ژاپن همانند آلمان، در نخستین ماههای نبرد، به عنوان یک فاتح تمام عیار، جلوه کرد و اقیانوس آرام و آسیای جنوب شرقی در دست او قرار گرفت.

نقد فیلم

سلام چون میخوام یادم نره که چه چیزایی موقع نقد باید یادم باشه اینجا مینویسمشون

اول که باید داستان فیلم رو خلاصه توضیح بدم و راجع به خطش و حرفش بنویسم برای کسایی که فیلم رو ندیدن.

دوم از عوامل مثل بازی طراحی صحنه و لباس گریم نور تدوین صدا موسیقی جلوه های ویژه شخصیت پردازی دکوپاژ فیلم نامه بگم.

سوم مخاطب کسانی هستند که فیلم رو دیدن مینویسم چی بود چرا چجوری؟ تحلیل کلی

این وسط

حس خودت و خوبی و بدی فیلم

ایجاد رابطه با فیلم های دیگه یا خاطرات مردم  و معرفی فیلم ساز هم کمک میکنه.

ارتباطات فرهنگی

این داستان ادامه دارد

گربه ای از خانه شیخی مرغی به دندان گرفت ، در حال فرار شنید که زن شیخ فغان سر داد و گفت: حاج آقا گربه مرغ را برد،
شیخ با خونسردی گفت : ملالی نیست قران را بیاور .
گربه باشنیدن این سخن بلافاصله مرغ را رها کرد و گریخت ، از او پرسیدند : تو را چه پیش آمد که مرغ را رها کردی ، گفت : شما این ها را نمیشناسید اکنون یک آیه از قرآن پیدا میکند و فردا بالای منبر گوشت گربه را حلال اعلام میکند !

انتقام جویان

خوب یکمی بریم سمت پاپ کرن داستان فیلم در مورد یه حمله دیگه از سمت موجودات فرازمینیه که اینبار یه ابر قهرمان یا ارتش آمریکا نمیتونه جلوشون رو بگیره و چندتا از اوناباید دست به دست هم بدن تا موفق به اینکار بشن. یه داستان اکشن بزن بزن و صحنه های هیجان انگیز.

داستان شروع میشه و بزن بزن و مامور هیل تو سکانس فرار از پایگاه خوشتیپ و آماده دنبال آدم بداست که به خودم گفتم یادم باشه از تیپ و آمادگیش بنویسم اما خوب چه میدونستم ناتاشا قرار بیاد؟ یه سکانس کمدی از زمان شروع تماس تلفنی هنگام بازجویی از ناتاشا دیالوگ های با نمک. اونجای که ناتاشا به مامور پشت تلفن میگه اون داشت همه چیز رو بهم میگفت بعد رئیس بازجوها رو به همکاراش میگه من همه چیز رو بهش نمیگفتم. من طنز و کمدی رو به همه چیز ترجیح میدم مثل اون موقعی که لوکی به هالک میگه من خدام و تو نمیتونی آزاری بهم برسونی... ... آره صدایی که از لوکی بعد از کتک خوردن بیرون اومد هم جالب بود.

اکشن فراتخیلی داستان خیلی خوب درست شده بود حتی برای من که خیلی غر میزنم بیشتر  اکشن ها حس همزاد پنداری رو بوجود می آورد. البته اینم بگم اگه به من بگن الان کاپیتان آمریکا و هالک سر کوچتون وایسادن خیلی راحتتر باور میکنم تا اینکه بگن امریکا یه ناو جنگی عمود پرواز درست کرده. جدی میگم مگه میشه؟ تیر و کمان هاوکی هم زیاد به دلم نچسبید.

خوب پرداخت داستان باتوجه به ژانر فیلم خوب بود جلوه های ویژه راضی کننده بودن فیلم برداری بد نبود اما هیچی از موزیک متن یادم نمیاد داشت اصلا؟

آها از سرستون تخت جمشید هم که نمیشه گذشت.

وسط این همه دعوا و در گیری چیزی که جلب نظر میکرد حرفای کاپیتان آمریکا در مورد جنگ و سربازا بود که آدم رو یاد آرمانهای امام مینداخت. اره فکر کنم بعضی از این آرمانها یه کپی از نسخه های آمریکایی جنگ باشه. اینکه به ما یاد میدن فقط ایرانیا فداکاری میکنن اونم فقط تو جمهوری اسلامی وگرنه نصف مردم ایران راجع به جنگ سال 54 ایران و عراق چیزی نمیدونن. جالب تر وقتیه که راجع به فیلم نجات سرباز رایان صحبت میکردیم یه بسیجی میگفت اون فیلم و از خودگذشتگی ها و انسانیت توش رو از جنگ ایران وام گرفتن وگرنه آمریکاییها چه میدونن ایثار چیه؟ خوب اینم یه نظر دیگه.

آره در مجموع میشه گفت این فیلم برای جایی که قرار بوده قرار بگیره خیلی خوب ساخته شده. برای گیشه ساخته میشه گیشه رو تصاحب میکنه اما نوش جونش.

من هم

دیدی یه وقتایی همه چیز عالی و سرجاشه
و دلت میخواد اون لحظه اصلا تموم نشه؟
منم ندیدم :|

دار و دسته نیویورکی ها

نمیدونم چی بنویسم موقع دیدن فیلم حالم خراب بود. اون سکانس اول درگیری خیلی خوب درست شده بود. طراحی لباس خوب بود. صدا خوب بود. گریم ها خوب بودن. بیل قصاب هم خوب بود هم به نظرم خیلی از آمستردام بود وای موقعی که لباس قصابی میپوشید و چاقوتیز میکرد یا با صورت مایل به پایین به آدم نگاه میکرد واقعا درخشان بود چه خوشتیپ بود اون صحنه ای هم که با خنجر میزنه به چشمش باحال بود. موزیک متن خوب بود. ولی چیزی که منو درگیر خودش میکرد روایت تاریخی داستان بود آدم از اتفاقاتی که اون زمان افتاده واقعا تعجب میکرد این اتفاقات انقدر زیاد بود که یادآوری فهرست وارشون حتی یه فیلم دوساعت و نیمه رو پر میکرد.

لباس ایرلندی ها در اواخر فیلم منو یاد دستمال سرخها مینداخت. کشته نشدن آمستردام توسط بیل زمان سوقصد من رو یاد داش آکل مینداخت. خوب قانون دنیاست اگه الان که حریفت ضعیفه نکشیش خوب اون تورو میکشه به قول فرخ مسافران اگه تو ماکارونی رو نخوری ماکارونی تو رو میخوره.

سکانس چاقو بازی بیل و جنی پر ابهت بود و از اواسط داستان نمیشه گفت حدس اما دلهره لو رفتن آمستردام وجود داشت. اون نقشه که مسیر نیویورک لوس آنجلس رو نشون میداد خنده دار بود باید نصف کره زمین رو دور میزدن. جنی خوشگل بود و ببخشید متنم سر و ته نداشت و گسسته بود حالم بده.

بریتانیا

خوب سفارت بریتانیا هم بازگشاده شد. هیچکس هم نگفت اون بیشعورا بیان غرامت هزینه ای رو که گذاشتن رو دست مملکت پرداخت کنن. یارو هم عرضه نداره قانونی روابطشو با انگلیس قطع کنه میندازه گردن نیروهای خود سر و خود جوش. اونجای بابای دروغ گو اگه اینا خود سر و خودجوشن اینا رو تا تو راه نندازی غیرت که هیچ شعور یه انتقاد ساده رو هم ندارن.

نسبت قدرت هواپیما به وزن

vhicle

T/W

Scenario

B-2 Spirit

0.205

Max take-off weight

Concorde

0.373

Max take-off weight, full reheat

BAE Hawk

0.65

 

Su-30MKM

1.00

Loaded weight with 56% internal fuel

MiG-29

1.09

Full internal fuel, 4 AAMs

F-22

1.09

Maximum takeoff weight, dry thrust

F-15

1.04

Nominally loaded

F-16

1.096

 

Harrier

1.1

 

Typhoon

1.07

100% fuel, 2 IRIS-T, 4 MBDA Meteor

Space Shuttle

1.5

Take-off[15]

Rafale

0.988

Version M, 100% fuel, 2 EM A2A missile, 2 IR A2A missiles

Space Shuttle

3

Peak (throttled back for astronaut comfort)


اینم یه جدول کامل تر

دکتری

ای بابا ای بابا

گادفادر

جدیدا یکی از پدر خوانده های ایتالیا مرد. به سلامتی خانواده کرلئونه خدا رحمتش کنه. من که یک ماهه هر روز دارم میرم کلانتری و دعوا و بد و بیراه هیچکی هم نیست بگه خرت به چند؟ آی یه مایکی اینجا نبود بری بهش بگی بابا بیا این کار من رو راه بنداز. انقدر رفتم کلانتری دیگه ماشین پلیس تو محل منه میبینه برام بوق میزنه!!! واقعا ها

دروغ

میگن تو آمریکا دروغ جرمه نمیدونم اما در ایران

موکول کردن محاکمه دروغگو به دادگاه وجدان که امری اخلاقی است باعث شده است تا زمینه دروغ و دروغگویی در جامعه ما رشد پییدا کند و به علت فقدان ضمانت اجرای آن به‌راحتی دروغ گفتن و دروغ گویی رواج پیدا می‌کند زیرا طبق تصریح قانون جز در شهادت کذب (ماده 650 مجازات اسلامی ) و سوگند دروغ‌در ( ماده 649 مجازات اسلامی ) دروغ مجازاتی در پی نخواهد داشت و جرم تلقی نمی شود.
برگرفته از روزنامه قانون 13/10/91

به گزارش عصر ایران، پورمحمدی در اظهارات خود به صراحت آمارهای ارایه شده در زمینه شاخصهای اقتصادی در زمینه تولیدات کالاهای استراتژیک در کشور را به زیر سوال برد و با ارایه آمارهایی دیگر،  مسوولان دولتی را به دادن آمارهای مخدوش و غیرواقعی و "غلو" کردن در ارایه دستاوردهای دولت به مردم متهم کرد.

هواپیما

زمان خدا بیامرز

747

Concorde

زمان ما

iran-140

سال ساخت 1997تصادفات...

 23 December 2002

    Aeromist Kharkiv Flight 2137, an An-140 (UR-14003) carrying many of Ukraine's top aviation designers and engineers, crashed into a mountainside as it was preparing to land at Isfahan, Iran, killing all 44 on board. The delegation was to have attended the inauguration ceremonies for the first HESA IrAn-140 airframe.[22] The probable cause was controlled flight into terrain (CFIT) due to incorrect use of the cockpit satellite navigation system.[23]

12 August 2005

    A Safiran Airlines HESA IrAn-140 diverted to Arak Airport due to an engine failure. During landing, the aircraft overran the runway and was badly damaged. There were no fatalities. The cause of the engine failure appeared to be technical problems with the fuel control unit. The airframe was eventually repaired in the early 2010s and is to be used by HESA as a test bed for the future versions of the aircraft. After the Arak incident, Safiran Airlines returned its two remaining examples to HESA. These two aircraft eventually found their way to the Iran Police Aviation.

23 December 2005

    Azerbaijan Airlines Flight 217, an An-140-100 (4K-AZ48), crashed into the Caspian Sea at CA 22:40, killing all 23 passengers and crew on board.[24][25] Investigations discovered that three independent gyroscopes were not providing stabilized heading and attitude information to the crew early in the flight.[26] The airline grounded its remaining An-140 airplanes, and cancelled plans to purchase more of the type from Ukraine.

6 September 2008

    A South Airlines An-140 coming from Lviv, Ukraine, suffered a nose landing gear extension failure during landing at Boryspil Airport. The aircraft landed on a specially prepared foam track using the two intact landing gears. None suffered any injuries and the aircraft was put back to service in three weeks after a minor repair.

15 February 2009

    An IrAn-140-100 (test registration HESA 90-04) crashed at Shahin Shahr, Isfahan Province, Iran, during a training flight, killing the five crew.[27]

10 August 2014

    Sepahan Airlines Flight 5915, an IrAn-140-100 (registration EP-GPA), crashed shortly after taking off from Tehran Mehrabad International Airport. The aircraft was on a domestic service to Tabas. According to initial reports, around 40 passengers and 8 crew members were on board the aircraft, which broke up and burst into flames. It was reported that the aircraft suffered an engine failure shortly after take-off. There were 10 survivors.[28] The aircraft was built in 2008 and was fitted with the Klimov TV3-117VMA-SBM1 engines. Survivors reported that the number two engine had stopped during the take off.[29] Following this crash, the Iranian IrAn-140 fleet was grounded, pending outcome of the investigation.[30] On 23 August 2014 Brigadier General Hossein Dehqan, Iran’s Minister of Defence, announced full compliance of IrAn-140 airplanes (Iranian licensed production of An-140-100) with ICAO requirements and that the aircraft is certified by Iran’s Civil Aviation Organisation. The announcement was made due to the investigation of IrAn-140 crash in Tehran on 10 August 2014.[31]

حالا بگذریم که تو این تصادفات چقدر گند و کثافت سیاسی در میاد

هابیت ها تباهی اسماگ

سلام برای کسانی که نقد سفرغیرمنتظره رو خوندن چیز زیادی ندارم بگم. نقدم رو اینجوری شروع کنم که همه چیزای خوب اون تو اینم بود به علاوه یه داستان بهتر. به نظرم یه مانور کلی رو سه گانه ارباب حلقه ها و هابیت ها با محوریت تباهی اسماگ هم بریم بد نباشه. این ساختن شخصیت های عجیب و غریب مثل خرسی که آدم میشد، درف و الف و ارک و هابیت ها کار جالبیه که به خوبی هم انجام شده هرچند اسمیگل تو این قسمت نبود اما من خیلی دوستش دارم. یا این پیر مرد دوست داشتنی حکیم و قدرتمند گاندلف خاکستری واقعا عالیه.

تباهی اسماگ! صاحب حلقه. پادشاهی. یکی از اخلاق شیطانی که تو این مجموعه فیلمها خیلی خوب نشون داده میشه حرص قدرته که تو قسمت های زیادی حتی قهرمانهای داستان رو به انجام کارای غیر اخلاقی وادار میکنه. طمعی که آراگون از ترس ابتلا به اون سعی میکنه از پادشاهی دوری کنه این بار به جان تورین افتاده پادشاه درف ها. خلاصه و در ابعاد کوچکتر که مبتلابه ما هم هستن همین کلمه کثیفه (mine). میشد بجای تباهی اسماگ که هنوزم تباه نشده اسم فیلم رو تباهی تورین گذاشت.

تماشای این فیلم یه چیزی مثل تماشای خلاصه ارباب حلقه ها بود همون داستان ها دوباره تکرار شده بود هرچند تکراری اما جالب و دوست داشتی. از جلوه و حرکت و دوربین و صحنه هر چند گفتم اما نمیشه دوباره نگفته مخصوصا او صحنه های مربوط به فرار تو بشکه از دست الف ها و نبرد و تیراندازی و سکانسهای طولانی با حرکات زیبای دوربین فوق العاده بودن.

اما قابل پیش بینی بودن صحنه بعدی تو فیلم همیشه یه مسئله آزار دهندست. وقتی غروب میشه و تو میدونی فرصت از دست نرفته، رفتن دورف ها از پشت در بیشتر شبیه ناز کردنه تا پذیرفتن واقعیه یه شکست. خوب مسلمه وقتی غروب شد آدم رو یاد آخرای فیلم دور دنیا در 80 روز میندازه یا یه فیلم دیگه دیدم که دیگه همین سکانس تکرار شده بود و قهرمان دنبال نقشه گنج به کوهستانی راه پیدا کرده بود که محل دقیق گنج از انعکاس نور خورشید تو یه روز خاص در سال مشخص میشد. حالا بگذریم که هرچند غروب خورشید هر روز خاصه ولی انقدر با روز قبل متفاوت نیست که نتونی با یکی دو روز تاخیر محل رو پیدا کنی. و از اون بدتر اینکه تو این فیلم تباهی اسماگ یه مسئله تقیم شمسی رو با تقویم قمری حل کرده بود!!!