فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

تورات

قبلا راجع به انجیل نوشتم. به نظرم قرآن رو منطقی نگاهش کنی یه ذره انسانیه. انجیل زیبا و روحانیه. اما کسی پیدایش تورات رو بخونه و مذهبی بمونه به عقلش باید شک کرد. البته این نظر منه. از داستان ساره با پادشاها تا دختران لوط و پسر یعقوب و زن باباش تا موسی و خدا :/

مشکلات

مغز انسان یا مغز بعضیا یا مغز من به یه سطحی از مشکلات نیاز داره یعنی اگه یه اتفاق بد مهم تو زندگیت بیفته این مثلا تا 70 واحد تو رو ناراحت میکنه ولی وقتی تو هیچ مشکل واقعی هم نداشته باشی این میگردی یه چیزی پیدا میکنه که حداقل 50 واحد ناراحتت کنه یه چیز مسخره مثل باخت پرسپولیس یا خراب شدن آبگرمکن.

همینه که هست

فریاد زدیم که چرخ گردون لیلا تو نداده ای به مجنون
فریاد برآمد آنکه خاموش، کم داد اگر نگیرد افزون

دوست داشتن

کسایی که دوستت دارن ولی کار خودشون رو میکنن اذیت کنندن. نه میشه دوستشون نداشت نه میشه عکس‌العمل بد نشون نداد.

فیلمها

scanner darkly

فانتزی قشنگ مردی که بحاطر شغلش معتاد میشه و در واقع طعمه بوده و جالب و فانتزی

city of angels

فرشته ای که بخاطر مگ رایان انسان میشه که ارزششو داشت و دهنش سرویس شد

مغزهای کوچک زنگ زده

با داستان فوق العاده بازی فوق العاده و خیلی خوب

کتاب من اینده و تغییر

ایت الله مجتهدی میگفت 

بهترین چیز برای پیش‌بینی آینده نگاه کردن به گذشتس

من به شدت موافقم پس شاید ادما تغییر کنن اما من رو تغییرشون هیچ حساب نمیکنم

کتاب من معیار خوبی

انچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند.

انچه برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز نپسند.

یه چیز دیگه برای ازدواج

اگه دو طرف با همه وجود بخوان این اتفاق بیفته مشکلات میتونن جلوی خوشبختی رو بگیرن ولی اگه یکی با همه وجود نیاد اول بدبختیه

سینوهه

امیدوارم قوش من تو را حفظ کند چون کاری از دست من ساخته نیست؛ نفوذ من به انجا نمیرسد.

اگر اسیر شدی، ازادی تو را با طلا خواهم خرید؛ اگر مردی انتقام تو را خواهم گرفت.

امیدوارم وقتی نیزه ای شکم تو را دارد پاره میکند، این مطلب را بخاطر بیاوری و باعث آرامش تو شود.

کتاب قشنگی بود هرج و مرج سقوط آتون و کشته شدن تات :(

آدرس

نقشه تهران درست کردم برا مادر

ارز

یکم میخرم 1400 الان 1500 هه :)

جی ای اس

1377

1394

پیشنهاد

فرماندهان جنگ

یه آمار من در آوردی از سرنوشت برخی فرماندهان جنگ

سید ابوالحسن بنی‌صدرخیانت کار
محمدعلی رجایی ترور
اکبر هاشمی رفسنجانی استخر فرح
حسن روحانی احتمالا به سرنوشت روسای جمهور پیشین
میرحسین موسوی خیانت کار
سید حسن فیروزآبادی برکناری احتمالا به دلیل حمایت از برجام
ولی‌الله فلاحی شهادت در سقوط هواپیما
علی صیاد شیرازی ترور مقابل در منزل
جواد فکوری شهادت در سقوط هواپیما
منصور ستاری شهادت در سقوط هواپیما
بهرام افضلی اعدام
یوسف کلاهدوز شهادت در سقوط هواپیما

به این لیست میشه بازم فرماندهان برگشته از آرمان یا ترور شده توسط ستون پنجمی رو اضافه  کرد


نیروی دریایی

برین راجع به نبردهای دریایی هشت سال دفاع مقدس بخونین فوق العاده باعث افتخارن. مثلا عملیات مروارید.

جنگ در سه عرصه زمینی دریایی هوایی خاطرات شگفت انگیز زیادی داره ولی کلا به نظر من میشه اینطوری خلاصه بشه

نیروی زمینی که با وجود کمبود تجهیزات با چنگ و دندون مقاومت کرد و کم نیاورد.

نیروی هوایی که با بهره گیری از هواپیماهای آمریکایی و خلبانان زبده آشکارا قدرت مند تر از همتای عراقیش بود با عملیات های فوق العاده مثل اچ3 یا عبور از پدافند بغداد.

اما داستان مورد علاقه من نیروی دریاییه. همون طور که معلومه ما هیچ خاطره قابل ملاحظه ای از درگیری دریایی با عراق نداریم و دلیل این هم اینه که در عرض ماههای اولیه جنگ نیروی دریایی عراق توسط همتای ایرانیش به کلی از بین رفت و درطول 8 سال عراق نیروی دریایی نداشت. اما سرنوشت غم انگیز نیروی دریایی ایران در سال آخر جنگ دچار دگرگونی میشود. در سال آخر جنگ آمریکا که طاقت ادامه جنگ را ندارد وارد جنگ مستقیم با نیروهای ایران میشود و چنان ضربه مهلکی به نیروی دریایی قدرتمند ایران میزند که از آن زمان تا کنون ایران نیروی دریایی ندارد یا دارد ولی از نوعی دیگر و جدید. ایران دیگر حاضر نشد که هزینه ای برای شناور های سنگین کند بلکه تمرکز خود را روی قایقای سبک در تیتراژ بالا قرار داد.

سردار سپاه

نبرد خرمشهر (۱ مهر تا ۴ آبان ۱۳۵۹)

جنگ شهری بین ارتش بعث عراق و رزمندگان ایرانی بود که در حومه و داخل خرمشهر رخ داد. در پی حمله عراق به ایران، ۱۲ لشکر عراقی به سمت خرمشهر روانه شدند که با مقاومت گردان دژ نیروی زمینی ارتش گردان تفنگداران دریایی بوشهر و پاسداران خرمشهر و بومیان خرمشهر رو به رو شدند. نهایتاً، عراق توانست پس از ۳۴ روز خرمشهر را تسخیر کند. در این نبرد از هر دو طرف حدود ۷٬۰۰۰ نفر کشته و مجروح شدند و تعداد چند صد خودرو زرهی منهدم شد. با وجود مقاومت ایرانی‌ها، به دلیل نرسیدن نیروی کمکی (تجهیزات، مهمات، نیروی نظامی) و زیر آتش سنگین توپخانه ارتش عراق و بمباران‌های پیاپی نیروی هوایی عراق، سرانجام با دستور شفاهی مقامات ایرانی، نیروهای مقاومت پس از خارج کردن مردم، از طریق رودخانه کارون، از شهر خارج شدند.

فرماندهی مقاومت خرمشهر را سرهنگ علی قمری فرمانده داوطلب گردان دژ خرمشهر و ناخدا هوشنگ صمدی، فرمانده گردان تکاوران دریایی ارتش ، محمد جهان‌آرا فرمانده سپاه خرمشهر و حبیب‌الله سیاری که یکی از تکاوران زبده ارتش بود به عهده داشتند. گرچه صدام وعده فتح یک روزه خرمشهر، سه روزه خوزستان و دو هفته‌ای ایران را می‌داد، اما با مقاومت مردمی و ارتش در خوزستان، به اشغال خرمشهر و حصر آبادان اکتفا کرد. از دیگر فرماندهان هوشنگ صمدی و داریوش ضرغامی

به دنبال پیروزی و بازپس‌گیری آبادان، در روز هفتم مهر محمد جهان‌آرا و تعداد دیگری از فرماندهان راهی تهران شدند تا گزارش عملکرد نیروها را به روح‌الله خمینی بدهند اما در میانه راه بر اثر سقوط هواپیمای پرواز هرکولس سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش ایران ۱۳۶۰ کشته شد. به گفته ناخدا هوشنگ صمدی از فرماندهان نیروی دریایی در زمان جنگ ایران و عراق این هواپیما نه بر اثر سانحه بلکه بر اثر شلیک پدافند و برخورد موشک ضدهوایی به آن سقوط کرد.
در روایت‌های رسمی دلیل مرگ نقص فنی و سقوط هواپیما عنوان شد.

محمد جهان آرا در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد. برادر بزرگ‌تر وی در تهاجم نیروهای عراقی به خرمشهر به اسارت گرفته شد و هرگز اثری از وی پیدا نشد. علی جهان آرا برادر دیگر وی در سال ۱۳۵۶ دستگیر و در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۷ در زندان به قتل رسید. حسن جهان آرا برادر کوچکتر وی سال ۱۳۶۰ به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران به پانزده سال زندان محکوم و در سال ۶۷ اعدام شد.

پرواز هرکولس سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش ایران ۱۳۶۰ از اهواز به مقصد تهران، در تاریخ ۷ مهرماه ۱۳۶۰ در نزدیکی تهران سقوط کرد و از ۱۰۰ سرنشین آن تنها ۲۲ نفر (۱۸ مسافر و ۴ کادر پروازی) زنده ماندند. گروهی از برجسته‌ترین فرماندهان جنگ ایران و عراق در این حادثه جان خود را از دست دادند. در پی موفقیت عملیات ثامن‌الائمه، فرماندهان نظامی برای ارائه گزارش این عملیات به فرمانده کل نیروهای مسلح عازم تهران شدند اما سقوط هواپیمای سی-۱۳۰ ارتش در منطقه کهریزک تهران، منجر به جان باختن ولی‌الله فلاحی، جواد فکوری، سید موسی نامجو، یوسف کلاهدوز و محمد جهان‌آرا شد. اهمیت سرنشینان پرواز یادشده تا جایی بود که ستاد مشترک ارتش، نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع در یک روز با خلأ فرماندهان خود مواجه شدند. این رخداد باعث تغییر یافتن معادلات جنگ شده و طرح عملیات آزادسازی خرمشهر نیز به ۸ ماه بعد از آن موکول شد. برخی کارشناسان معتقدند این سقوط، خرابکاری بوده و در ادامهٔ ترورهای تابستان سال ۱۳۶۰ قرار داشت.

منبع ویکی