فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

سوپر لیگ اروپا (پولدارا)

من فکر میکنم فوتبال نابود میشه

دیگه برد تیمهایی جوون و دوست داشتنی مثل پورتو و آژاکس رو نمیبینیم

همون کاری که سرمایه داری با مردم دنیا کرد تو فوتباله دیگه

هرکی پولدار تره بقیه رو استثمار کنه و هیچ شانسی برا استعداد و تلاش نمیمونه

همه برده سرمایه دارا شدیم

من خودم طرفدار پاریسم

ولی سوپر لیگ پولدارا به پاریس اهمیت بیشتری میده تا نسبت به آژاکس و ا اس رم

کلوب

برای من چمپیونزلیگ همان سوپرلیگ است که در آن هر بار مجبور نیستی با همان تیم های قبلی بازی کنی. البته این از نظر اقتصادی مهم است، اما چرا ما سیستمی ایجاد کنیم که لیورپول برای ده سال پیاپی مدام با رئال مادرید رو به رو شود؟ چه کسی می خواهد هر سال این را ببینند؟

گری نویل

آنها دارند به رقابتی می روند که دیگر نتوانند در آن سقوط کنند و حذف شوند؟ این مطلقا رسوایی است.

کروس

همه چیز همیشه بیشتر و سریع‌تر و درباره پول

ریو فردیناند

این اعلام جنگ به فوتبال است. ضدرقابتی بودن بر خلاف تمام چیزهایی است که فوتبال هست


دیگه گول نمیخورم

دروغ هواپیمای اکراین و مستعان

جنگ زرگری خاتمی و سال چهارم روحانی

انتقام سخت قاسمی و نظنز

پشتیبانی دنیا تو تحویل زم و خمینی

گرانی بی سابقه احمدی و روحانی


فاصله زمان

میدونستی اگه موجوداتی در فاصله 4 سال نوری با زمین با تلسکوپ مارو ببینن در واقع 4 سال پیش مارو میبینن. میدونستی نزدیک ترین ستاره به ما 4 سال نوری فاصله داره؟ یعنی تا حالا هیچ آدم فضایی که خونش نزدیک یه ستاره باشه نمیدونه کرونا اومده و بایدن رای آورده

چند مثال

پروکسیما قنطورس نزدیک ترنی ستاره 4 سال نوری مثالشو گفتم

Upsilon یک ستاره است که در صورت فلکی آندرومدا قرار دارد. 43 سال نوری اونا هنوز انقلاب 57 رو ندیدن

خوشه پروین 460 سال نوری. ایران صفوی

خوشه پروانه 2000 سال اگه الان نگاه کنن هنوز پیامبر اسلام رو ندیدن

NGC 1803 دویست میلیون سال الان فکر میکنن هنوز رو زمین دایناسور هست

اگه یه کهکشان بالای 5 میلیارد سال فاصله ما رو نگاه کنن هیچی نمیبینن چون هنوز نور تولد منظورمه شمسی 4.5 میلیارد ساله بهشون نرسیده. اینجا نگاه کنن خالی میبینن

بر این اساس و با توجه به انکه عمر جهان 13 میارد ساله ما هر چیزی دورتر از 13 میلیارد سال نوری باشه رو نمیبینیم و فکر میکنیم اونجاش خالیه

به خاطر همین ما فکر میکنیم دورترین کهکشان از ما که اسمش MACS0647-JD  است، 13 میلیارد سال فاصله داره ولی درواقع هنوز اونورش رو ندیدیم

ازدواج

چرا ازدواج نمیکنم

1- چون آبم با کسی تو یه جوب نمیره

2- چون ازدواج موفق ندیدم

3- چون حس میکنم خانوادم ممکنه به حمایت من نیاز پیدا کنن

4- چون میخوام کار کنم ارتقا بگیرم درس بخونم مهاجرت کنم

5- چون فکر میکنم ازدواج یعنی من از یکی حمایت کنم و برعکسش اتفاق نمی افته در صورتی که خودم به حمایت نیاز دارم

...


چرا باید ازدواج کنم

1- داشتن روابط اجتماعی عادی

...


چه دلایلی بدی برای ازدواج دارم

1- دوستم بچه دوست داره

2- دوستم ازدواج دوست داره

...

زندگی بازی استراتژیک

داشتم دنبال بهترین بازی های دنیا میگشتم تو یه لیستی اولین بازی رو زندگی معرفی کرده بود که میتونه همه سطح هوش و سنی رو راضی کنه، تکرارپذیری بالایی داره و...

"ب" چند روزه پیش منه بیکاره میره میاد میخوابه ملچ ملوچ میکنه 14 روز برای 13 بدر 100 نفر برنامه ریزی میکنه غر میزنه به درد نخوره. آشپزی و نظافتخونه هم انجام میده. پیش خودم فکر کردم که اونم پیش خودش میگه آشپزی و نظافتخونه هم یه کار خیلی مهمه که کم اهمیت تر از کار کردن نیست ولی از نظر من مزخرف ترین کار ممکنه و اون انجامش میده چون راحته.

حالا داشتم به خودم نگاه میکردم که کار میکنم و درس میخونم به خودمم میگم که اینا خیلی مهمه ولی شاید دارم چیز مهم تری رو میبازم. یعنی احتمالا منم کار میکنم و درس میخونم چون این برام راحته (هرچند از دید دیگران مهم یا پیچیدس) و انجام ندادن قسمت های مهمتری رو به این وسیله توجیح میکنم

من احتمالا بخاطر کار و درس ازدواج نمیکنم و شاید این تصمیم استراتژیکی باشه که سالها بعد خسارتش رو به من بزنه :(

البته ازدواج کردن هم معایب خودش رو داره و خیلی سخته راجع به انجام دادن یا ندادنش مطمئن شد