فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

فاصله زمان

میدونستی اگه موجوداتی در فاصله 4 سال نوری با زمین با تلسکوپ مارو ببینن در واقع 4 سال پیش مارو میبینن. میدونستی نزدیک ترین ستاره به ما 4 سال نوری فاصله داره؟ یعنی تا حالا هیچ آدم فضایی که خونش نزدیک یه ستاره باشه نمیدونه کرونا اومده و بایدن رای آورده

چند مثال

پروکسیما قنطورس نزدیک ترنی ستاره 4 سال نوری مثالشو گفتم

Upsilon یک ستاره است که در صورت فلکی آندرومدا قرار دارد. 43 سال نوری اونا هنوز انقلاب 57 رو ندیدن

خوشه پروین 460 سال نوری. ایران صفوی

خوشه پروانه 2000 سال اگه الان نگاه کنن هنوز پیامبر اسلام رو ندیدن

NGC 1803 دویست میلیون سال الان فکر میکنن هنوز رو زمین دایناسور هست

اگه یه کهکشان بالای 5 میلیارد سال فاصله ما رو نگاه کنن هیچی نمیبینن چون هنوز نور تولد منظورمه شمسی 4.5 میلیارد ساله بهشون نرسیده. اینجا نگاه کنن خالی میبینن

بر این اساس و با توجه به انکه عمر جهان 13 میارد ساله ما هر چیزی دورتر از 13 میلیارد سال نوری باشه رو نمیبینیم و فکر میکنیم اونجاش خالیه

به خاطر همین ما فکر میکنیم دورترین کهکشان از ما که اسمش MACS0647-JD  است، 13 میلیارد سال فاصله داره ولی درواقع هنوز اونورش رو ندیدیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.