فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

خزانه جواهرات ملی

امروز رفتم خزانه جواهرات ملی خیابون فردوسی جای باحالی بود و یه راهنمای خوش اخلاق هم داشت. کلی خرت و پرت ریخته بودن تو قفسه ها. خیلی جالب بود میگفتن باز کردن این قفسه ها کلی مجوز و دردسر داره. یا حتی بیرون بردن از موزه، حتی برای مقامات دولتی که هیچ، شاه میخواسته تاج رو برای مراسم استفاده کنه باید وثیقه میزاشته. آخه خوش اخلاقه میگفت که شاهنشاه آریامهر محمدرضا پهلوی خدابیامرز!!! قبل از انقلاب همه جواهراتشو ملی اعلام میکنه و حتی خودشم بهشون دیگه دسترسی آزاد نداشته. آره کلی خرت و پرت مثل عینک و گردنبند و قلیون و جا سنگ پایی و ... همه از طلا و مروارید و الماس و ...

الماس دریای نور هم بود. کوه نور که رو تاج مادر ملکه پدرسوخته انگلیسه و تو یه موزه تو لندن در معرض دید عموم.

درباره قیمت مجموعه پرسیدم:| گفت مجموعه؟ گفتم اره. گفت بیا راجع به یکی از این سنگها صحبت کنیم. گفتم: بگو. گفت این سنگه قیمت نداره ازش هم نیست پس نمیشه قیمت گذاشت فقط میشه مقایسه کرد یه سنگ شبیه این قبلا با چه قیمتی فروش رفته. حالا  اول اینکه اینا خیلیاشون نظیر ندارن که بشه مقایسه کرد دوم اینکه اینا توشون یه تاریخ هست که دیگه اینو کجای دلم بزارم

استارت آپ

4 سال پیش یورو نیوز اخبار درگیری راننده تاکسی ها با راننده های آنلاین رو تو فرانسه میداد یعنی اونا چهار سال پیش انقدر از ایدشون گدشته بود که ضررهاش رو هم دیده بودن بعد الان تو ایران میشه ایده برتر!!!

930815

هوش

اگه کسی خوب منچ بازی کنه باهوشه؟

اگه کسی شماره تلفن ها رو خوب حفظ کنه باهوشه؟

اگه کسی تو تست هوش موفق بشه باهوشه؟

یا اگه کسی راه زندگی رو درست شخصیت بده؟

اگه کسی خوب فوتبال بازی کنه باهوشه؟

به نظرم اون موارد بالا بیشتر مهارته تا هوش

میگه "المُؤمِنُ هُوَ الکَیِّسُ الفِطن" کیس یعنی باهوش و زیرک، ولی اگه کسی سر مردم کلاه بزاره باهوشه؟ یا کسی که بفهمه اگه کلاهبرداری کنه ضرر کرده؟ به نظرت شما کسی که شاگرد اول ارشد میشه میره دکتری و مقاله آی اس آی داره ولی با مادرش درست حرف نمیزنه باهوشه یا اون کارگر بیسوادی که قدر مادرش رو میدونه؟

الکامپ

امروز به نمایشگاه مزخرف الکامپ رفتم خیلی خسته شدم بزرگ و بیفایده بود بای هم دیدم. داشتیم میرفتیم سمت غرفه شرکت به حمید گفتم بای هم اونجاست گفت دروغ میگی وگرنه از ترست نمیرفتی!!! فکر کرده من از بای میترسم :)

البته قبلش رفتم باغ موزه هنر ایرانی تو الهیه که ده دوازتا از بناهای معماری قدیمی رو ماکت کرده بودن و بعدش موزه دکتر حسابی که هرچی استاد آشغال داشت گذاشته بودن تو موزه

استعفا

دیگه از اینجا استعفا دادن یه کار هیجان انگیز نیست. خلاصه امروز خیلی جدی به آرمان گفتم برات آشغال کاری نمیکنم اونم خیلی جدی رفت گذاشت کف دست بای اونم خیلی جدی گفت تو غلط میکنی تمرد میکنی من خیلی جدی گفتم خوب میکنم و ...   ... الان خونم :)

نفس

یه فیلم خیلی خوب از خانم آبیار با طراحی صحنه و فیلم برداری خیلی خوب اما روایت و کارگردانی و بازی ها فوق العاده بودن. داستان که نداشت نوع ولی روایت رو دوست داشتم آروم و بی تکلف. آخرش نارحت شدم

رفقای خوب

یه گاد فادر کوچیک. فیلمبرداری و تدوین خوب بودن صحنه و لباس عالی. بازی و روایت و کارگردانی دوست داشنی

شکل گیری یک انقلاب

دیروز بای اومد پایین دوباره گفت از عمملکردتون راضی نیستم و رهام و امیر مدیر میشن کنار آرمان. منم لام تا کام حرف نزدم نگاهشم نکردم بعد از جلسه رفتم رو مخ آرمان اونم رفته به بای گفته بود بای هم یه ساعت بعد از وقت اداری اومده بود پایین من نبودم گفته بود که امیر و رهام مدیر نیستند باید رای گیری بشه. منم امروز طی یک کودتای مخملی و لابیگری 9 از 14 رای برای سهیل و مشیر جمع کردم  هه هه. امیر و رهام رو کارد میزدی خونشون نمیومد. ولی ساعت 4 سهیل رو به عنوان نیروی مقیم وزارت خونه فرستادن تو باقالیا. حالا باید لابی رو با یه کاندیدای دیگه باید ادامه بدیم.

شاترآیلد

الان شاترآیسلد رو دیدم خیلی خیلی خوب بود

و من فیلمای روانی هم دوست ندارم باز چون روحیم لطیفه

ولی فیلمای روانی مثل این ممنتو فایت کلاب دیوانه ای از قفس پرید و ... شاهکارهایی هستن که حتی برای کسی مثل من که این ژانر رو دوست نداره دائم در حال ایجاد سوپرایزن

اینم خیلی خوب بود و تا سکانس آخر باورم نمیشد چه بلایی سرم اومده

بجز فیلمنامه که فوق العاده بود و استراکچر اصلی فیلم

فیلمبرداری و گریمها خیلی خوب بودن

رنک فیلم

 The Matrix 1موضوع

v for vendettaموضوع

Schindler's Listاحساس در داستان واقعی

Saving Private Ryanصحنه پردازی

The Usual Suspectsغافلگیری

Forrest Gumpتنوع

The Lord of the Rings AND The Hobbitشخصیت پردازی

The Godfatherکارگردانی

The Godfather 2کارگردانی

The Good, the Bad and the Uglyکلی

Benjamin Buttonخلاقیت

Gangs of New Yorkبازی
Titanic کلی
dog day afternoon بازی

Avatar موضوع

Mementoتدوین

lucyموضوع

LORUXموضوع

green mile کلی

mad max fury road ریتم

Dictatorشوخیها

Nemoکلی

Dances with Wolves کلی

Monsters, Incشخصیت

WALL·E احساس

Close Encounters of the Third Kindکارگردانی

Léon: The Professionalکارگردانی

Fight Clubبازی

Inceptionخلاقیت

Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 1 موسیقی و فیلمبرداری

The Shawshank Redemptionکارگردانی

Dr. Strangeloveشوخی

Up روایت

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban بازی با زمان
Battleshipجلوه های ویژه

Gladiatorبازی

American History Xموضوع

رنک کتاب

قرآن ـ حافظ ـ انجیل ـ شاهنامه ـ 4

غزلیان بوستان و گلستان سعدی ـ غزلیات مولانا ـ گلشن راز ـ رباعیات خیام ـ 6

قلعه حیوانات ـ شازده کوچولو ـ خداوند الموت ـ خواجه تاج دار ـ فیه ما فیه ـ مجموعه شریعتی ـ ماهی سیاه کوچولو ـ منطق الطیر ـ کتب کوچک فلسفه ـ تاریخچه زمان ـ 10

دیوان پروین ـ قواعد بازی ـ چه کسی پنیر مرا جابجا کرد ـ محفل فیلسوفان خاموش ـ حماسه حسینی ـ داستان های کوتاه تولستوی ـ جنگ و صلح ـ ارابه های خدایان ـ 8

دوقرن سکوت ـ شهریار ـ  24 قانون به دست آوردن قدرت ـ 24قانون حفظ قدرت ـ سرگدشت فلسفه ـ امام حسین و ایران ـ کلیله و دمنه ـ 7

هشت کتاب سهراب ـ رساله ـ نهج البلاغه ـ 5 داستان جلال آل احمد ـ یک دوتا از شکسپیر  ـ خمسه نظامی ـ در آستانه ـ جهان در ‍پوست گردو ـ 8

ضیافت ـ اخلاق ناصری ـ داستان راستان ـ روح عرفانی روح الله ـ  4

 خدمات متقابل اسلام و ایران ـ ولایت فقیه ـ 2

غورباقه را قورت بده ـ وصایای امام ـ حجاب ـ صحیفه سجادیه ـ این کتاب را بسوزان و به ... ـ  5

10ـ بوف کور ـ کیمیاگر ـ نمایشنامه در جستجوی زمان از دست رفته ـ 3

جمع 56

7

سون یه فیلم جنایی معمایی با بازی خوب مورگان فریمن و پردپیت. دیگه خسته شدم خدافظ

12 مرد خشمگین

رده پنجم آی ام دی بی؟ عجیبه یه تله فیلم معمولی که برای مخاطب امروزی از دقیقه 20 و 30 میشه ادامه و پایان فیلم رو با جزئیات پیش بینی کنی

V

انتقام یا هرچی...

اصلا نمیخواستم پست بزارم حتی نقد فیلمی که دوساعت پیش شروع کردم به دیدنش... ... ولی حسی که بعد از این فیلم دارم انقدر قدرت منده که میتون بخاطرش ساعتها بیدار بمونم و فکر کنم این چیزیه که نباید به راحتی از دستش بدم... ... پس قبل از اینکه این متن رو تموم کنم نمیتونم باکسی چت کنم یا حتی یه آهنگ با صدای کم گوش بدم.

وی فور وندتا... ... شاهکار داستان سرایی ... ...

فقط می خواستم بگم از شخصی که نقاب بر چهره داره تا کسی اونو نشناسه چرا میپرسی تو کی هستی!

 یه فیلم با موضوعی فوق العاده جذاب موضوع مبارزه یک فرد علیه دولت تک تک افراد یک ملت علیه دولت دروغگو و فاسدی که خودشون با رای و خواست خودشون  سر کار آوردن. فیلم نامه بسیار غنی پر از دیالوگ های ماندگار مثل پشت این نقاب جسم نیست. یک ایده است و ایده ها هم ضدگلوله هستند این دیالوگ خودش میتونه انقلاب به پا کنه . فیلمی که پر پر بود یک ثانیه احساس نمیکردی این سکانس نبود هم اتفاقی نمی افتاد. الان میخوام راجع به حسم صحبت کنم بحث فنی  و دست گیری ای وی بمونه برا بعد.

فیلم به آدم بال میداد ترساشو میگرفت قدرتشو بهش نشون میداد خیلی با وی احساس همزاد پنداری کردم تو پستای قبلم هم نوشته بودم کمتر پیش میاد با کسی آهنگی یا قهرمان کتاب یا فیلمی همزاد پنداری کنم. اما الان احساس میکنم میکنم. چیزی که تو ماتریکس 1 هم بود وای از دست برادران واچوفسکی

شخصیت پردازی به حدی با جزئیات انجام شده بود که میشد از داستان های گذشته چندین فیلم خوب ساخت. از داستان پدر مادر ای وی تا دفتر خاطرات خانم دکتر... ولی وی کی بود؟ این نپرداختن به گذشته وی تو یه فیلم که انقدر به جزئیات اهمیت میده خیلی زیباست. مهم نبود وی کیه ... چرا بود مهمه که وی منم برادر منه پدرم و مادرم و دوستم و تویی

انقدر موضوع زیبا بود که جایی برای بحث فنی نمیذاره اما فیلمبرداری فیلم بادقت خیلی زیاد انجام شده بود و من نمیدونم اگه اون صحنه اعتراضات مستند نبود که اصلا غیر قابل باور مستند نبوده باشن. صحنه بعد تیر اندازی مامور و حمله مردم به مامور مو به تن آدم سیخ میکرد.  نور پردازی فضای تاریک آینده رو به صورت هنرمندانه ای محسوس کرده بود آینده که چه عرض کنم.

موزیک و بازی ها هم خیلی خوب بودن وی از زیر ماسک بازی میکرد پدر سوخته. ولی هرجا بریم باید برگردیم سر اصل داستان که چقدر جالب و غیر قابل پیشبینی بود.

چقدر میتونه آدم رو به حرکت در برابر ستم تحریک کنه که پدر آدما برای ریختن ترسشون باید در بیاد که سرمایه دارا چه بلای سر مردم میارن از دروغ و شکنجه یا قتل و دزدی. چقدر انگیزه درست میکنه برای اینکه به آدما کمک کنیم مثل ما باشن. چقدر به متدین نما های دزد و فاسد بدبین کنه و اینکه یه ساختمون برای کشور هیچ ارزشی نداره در برابر امید مردمش. اینکه سرکوب اکثر مخالفا رو از بین میبره ولی بعضیا شون رو خیلی خیلی قوی تر میکنه. اینکه شانسی وجود نداره همه چیز با برنامه ریز به دست میاد.

کلی نماد تو فیلم بود البته من زیاد نماد باز نبودم اما وی یعنی ما یعنی پیروزی... قرآن .. بازداشتگاه ابوغریب بود یا نمیدونم گونتانامو ... مرده هایی که تو جشن پیروزی زنده شدن بودن ...

آها در آخر یه نظر کلی راجع به فیلمها، نمیتونم تصمیم بگیرم که خوبه کارگردان بادادن سرنخ اجازه پیش بینی رو به تماشاچی بده یا با زیرپا گذاشتن برخی المان ها واقعی این حق رو ازش بگیره؟ میدونین میخوام چی بگم؟ میخوام بگم تو صحنه ای که ای وی از خونه اون مرد چاقه که دستگیر و اعدام شد فرار کرد از نحوه دستگیریش و دیالوگ "گرفتمت" میشد حدس زد که وی بوده که دستگیرش کرده و دوست داشتم نمیفهمیدم

در هر صورت ـ مردم نباید از حکومت بترسند. این حکومت است که باید از مردم بترسد.

وی فور وندتا هم رفت جز تاپ تن

دیر

دیر به دیر وقت میکنم حال ندارم

مصاحبه خوب بود

نود پررو شده. جوراب و بند و شرت ورزشی؟؟!!

حاج اقا صدیقی میگه بعضیا غیبت میکنن، که مثل خوردن گوشت برادره هیچ. حاج آقا میگه اینا انقدر وقیحن تازه بهشون میگی چرا غیبت میکنی میگه جلو خودشم میگم. این یعنی چی این یعنی هم غیبت هم ترور شخصیت...           ... منو میگه :(

edge

بلد نبودم تو مرورگر جدید مایکروسافت یه پیج رو ذخیره کنم تو گوگل سرچ کردم میگه یا ازش پرینت پی دی اف بگیر یا اون صفحه رو با آی ای باز کن

متولد 65

فیلم بدی نبود تو سبک خشک سالی ولی نه به اون خوبی

نیمه شب اتفاق افتاد

بد خیلی بد

شمال

تو تعطیلات رفتم شمال خیل خوش گذشت و کلی با ش کل کل کردیم و ساحل و بارون و اجاق باشی و برف برگشتنی

مرکز تبادل کتاب

اینجا هم برین خوبه فقط حواستون باشه کیف پولتون رو لای کتابا گم نکنید.

موزه ملی

پنج شنبه دو هفته پیش رفتم موزه ملی انقدر طول کشید نرسیدم به موزه بعد از اسلام هم سر بزنم. جالب بود مخصوصا اون مجسمه و کتیبه هایی که عکساشون تو کتاب تاریخ بود. بعدشم یه سر رفتم پارک شهر