فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

خزانه جواهرات ملی

امروز رفتم خزانه جواهرات ملی خیابون فردوسی جای باحالی بود و یه راهنمای خوش اخلاق هم داشت. کلی خرت و پرت ریخته بودن تو قفسه ها. خیلی جالب بود میگفتن باز کردن این قفسه ها کلی مجوز و دردسر داره. یا حتی بیرون بردن از موزه، حتی برای مقامات دولتی که هیچ، شاه میخواسته تاج رو برای مراسم استفاده کنه باید وثیقه میزاشته. آخه خوش اخلاقه میگفت که شاهنشاه آریامهر محمدرضا پهلوی خدابیامرز!!! قبل از انقلاب همه جواهراتشو ملی اعلام میکنه و حتی خودشم بهشون دیگه دسترسی آزاد نداشته. آره کلی خرت و پرت مثل عینک و گردنبند و قلیون و جا سنگ پایی و ... همه از طلا و مروارید و الماس و ...

الماس دریای نور هم بود. کوه نور که رو تاج مادر ملکه پدرسوخته انگلیسه و تو یه موزه تو لندن در معرض دید عموم.

درباره قیمت مجموعه پرسیدم:| گفت مجموعه؟ گفتم اره. گفت بیا راجع به یکی از این سنگها صحبت کنیم. گفتم: بگو. گفت این سنگه قیمت نداره ازش هم نیست پس نمیشه قیمت گذاشت فقط میشه مقایسه کرد یه سنگ شبیه این قبلا با چه قیمتی فروش رفته. حالا  اول اینکه اینا خیلیاشون نظیر ندارن که بشه مقایسه کرد دوم اینکه اینا توشون یه تاریخ هست که دیگه اینو کجای دلم بزارم

نظرات 2 + ارسال نظر
چیزی به من یاد بده . . . جمعه 3 دی 1395 ساعت 16:55

خالی می بندند. یا شاه همه رو برده اون ور آب یا دور و وریاش همشو بردن. تخت خورشیدو دیدی؟ تمام بدنه اش با سنگ های قیمتی تزیین شده بوده که طی این سال ها دونه به دونشو کندن.

چیزی به من یاد بده . . . چهارشنبه 1 دی 1395 ساعت 21:26

اینجا رو رفتم. دوستش داشتم. از این نظر دوستش داشتم که جالب بود. از نظر ترکیبات و سنگهایی که اونقدر زیبا آفریده شده بودن. اما از همون موقع طلا و جواهر از جلو چشمم افتاد. به نظرم موجودات واجبی نیستند و لازم نیست برای ساختنش اینقدر هزینه کرد. فکر می کنم تجملات بیش از حده. و یه جورایی آدمای بیکار در گیر این همه تجملات میشن.

خیلی دوسش داشتم ولی من برعکس دوست داشتم شاه باشم نه مثل محمدرضا همه دارو ندارم رو ملی کنم هیچی به هیچکی ندم موقع انقلاب هم همه رو بریزم تو توالت :|

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.