فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

ساحل محبوب

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

ذهن آگاهی

اجازه ندید ذهنتون شما رو کنترل کنه، شما باید ذهنتون رو کنترل کنید

1- فکر کردن به ری اکشن در برابر رفتار دیگران 2- محبوب 3- موبایل

راهبردها و فنون درمان

1- تمرکز زدایی: نشسته با چشمان بسته تغییر از شدن به بودن به وسیله پذیرش شرایط 2- مواجهه: مواجه با درد بدون اسیب 3- مدیریت خود: 4- تغییر شناختی: 5- مشاهده افکار و بکار گرفتن برچسب توصیفی و بدون قضاوت 6- آرام سازی: 7- پذیرش:

عناصر

1- داشتن ذهن باز، تقسیم نکردن به سیاه و سفید 2- عدم قضاوت 3- صبر و حوصله 4- اصالت به بودن بجای فرار 5- پذیرش واقعیت های زندگی 6- رها کردن و دلبسته نبودن 7- اطمینان داشتن

تمرین

دستان توانمند، چشمان عاشق، 

وقتی کسی را که به ما توجه نمی کند دوست داریم

وقت متمرکز شدن روی خودتان و درس گرفتن از اشتباهات گذشته‌تان است. شاید سخت باشد به این رابطه به چشم یک اشتباه نگاه کنید ولی «باید» اینکار را بکنید.

مهم نیست، هیچ اشکالی ندارد، اصلاً مهم نیست! سخت است ولی خوب بالاخره پیش می‌آید و البته، درد دارد.

شما به کسی که آنقدر عاقل و باهوش نیست که ارزش شما را درک کند نیازی ندارید. بله، درست است. زمانش رسیده که کاملاً فراموشش کنید و کاری جدید شروع کنید.

هیچوقت نمی توانیم با کسی که دوستمان ندارد خوشبخت شویم

دیگر در مورد آن فرد خیالپردازی نکنید

منابع مختلف



شادکامان دره قره سو

خطر اسپویل

این کتاب رو فکر می‌کنم پارسال شروع کردم حدود ۲۰۰ صفر خوندم و دو سه هفته پیش برگشت شروع کردم به خوندن یه کتاب عاشقانه و غم انگیز از زندگی مردم کرمانشاه در سال ۱۳۲۰ پسری از طبقه فقیر جامعه عاشق دختر مالک بزرگ کرمانشاه میشه و مسائلی که تو این راه میکشه و اتفاقاتی که براشون پیش میاد وقتی کتاب تموم شد کلی گریه کردم و بعد از چند ساعت هنوز نمیتونم درست بخوابم وقتی به بدبختی و بیچارگی این دختر فکر می کنم

قانون و طبیعت

چندتا برداشت از مطلب مرتبط با قانون از کتاب انسان خردمند رو می خوام اینجا بگم:

اول میاد قانون حمورابی رو توضیح میده به عنوان یک قانون بدیع و نو و به نفع مردم که حدود ۱۷۰۰ سال قبل از میلاد نوشته شده و در زمان خودش بسیار خلاقانه و انسان دوستانه بوده. توی این قانون حمورابی قانون رو از طرف خدا و خودش رو از طرف خدا مامور اجرای قانون میدونه. اما تو این قانون انسان ها طبقه بندی میشن به بالادست و پایین دست و احکام عجیبی وجود داره، مثل اینکه اگر کسی دختر یه نفر رو بکشه اون نفر باید دختر قاتل رو بکشه. دختر بی گناه کشته میشه و قاتل گناهکار زنده میمونه. 

در ادامه میاد مقایسه میکنه با بیانیه استقلال آمریکا که بسیار نوین جدید و پیشرفته است است که در اون موسسان آمریکا همانطور که خدا انسان را آزاد و برابر آفریده آزادی و برابری رو حق همه انسان ها می دانند اما در اینجا نیز چیزی که جالبه اینکه اون زمان موسسان آمریکا سیاه پوست ها را انسان نمیدونستن.

تو یه جای دیگه راجع به قانون اقتصاد میگه که اقتصاددان های طرفدار اقتصاد باز میگن با تبعیت از قانون طبیعت، اقتصاد بازار آزاد رو پیش گرفته. یعنی اینجا با وجود اینکه اقتصاددان دیگه خدار قبول نداره دنبال یه خدای دیگه یه اسم طبیعت رفته.

تو ادامه چند تا چیز قابل توجه اولین که میگه هر کسی میخواد قانون بزاره نمیگه که من گفتم. حمورابی میگه خدا منو من مسئول کرده، موسسان آمریکا میگن خدا انسان را برابر آفریده، طرفداران بازار آزاد میگن طبیعت اینطوریه. ولی هیچ وقت کسی نمیگه من خودم اینطوری تصمیم گرفتم.

نکته دیگه که جالب بود به نظرم اینکه توی قانون حمورابی انسان ها چند دسته بودند توی قانون موسسان آمریکا انسانها یا حداقل سیاه‌پوستان نادیده گرفته می شوند امروزه همه ما انسانها را برابر می دونیمو  یک عده ای طرفدار حقوق حیوانات هستند ممکن چند وقت دیگه گیاه ها هم طرفداران پیدا کنند و خوردن اونا خیلی باب طبع همه نباشه.

اگه همینجوری پیش بره ممکنه ما با اشیا بی جان محیط مون هم همچین حسی و همزادپنداری بکنیم که همه رو تو یه طبقه قرار بدیم که از لحاظی یه ذره خنده دار و شاد مسخره باشه ولی از لحاظ دیگه من فکر می کنم: 

اینکه ما با همه طبیعت احساس برادری و خواهری بکنیم شاید برای آرامش خودمون هم بد نباشد

درمان استرس و وسواس فکری

یادآوری بی اعتمادی

صحبت کردن

بیخیال باش

هر اتفاقی افتاد برداشت خوب کن

فکر کن مردم خانواده خودتن

فکر کن میخواد بدترین کار رو انجام بده و ببخش

کنترل مغز بجای دنبالش رفتن (از هدایت خودکار به هدایت متمرکز)

همه من رو دوست دارن و میخوان به من کمک کنن

هرکسی حق دارد هر جور که میخواهد رفتار کند و اگر دلایل واقع رفتار آنها مشخص شود این حق آشکار تر میشود

اکثرا با من صادق هستند و سلامت روح و روان من با افرزشتر از مقدار باقیمانده است

0 و 100 فکر نکردن مردم خوب خوب یا بد بد نیستن، به شدت عمومیت ندادن با دوتا دلیل تعمیم میدیم، ذهن خوانی نکنم

Keep Calm

آرام باشید و ادامه دهید یا آرام باش و ادامه بده (به انگلیسی: Keep Calm and Carry On) سومین پوستر از یک مجموعه پوستر است که توسط دستگاه تبلیغاتی دولت بریتانیا در خلال جنگ جهانی دوم تهیه شده بود. هر کدام از این پوسترها پیامی را از طرف جرج ششم پادشاه بریتانیا اعلام می‌کرد که هدف از آن‌ها تشویق و روحیه دادن به مردم کشور در خلال جنگ بود.

 این پوسترها با متن سفید روی زمینه یکدست رنگی نوشته شده بودند و تنها تصویر روی آن‌ها نشان تاج سلطنتی جرج ششم بود. پوسترهای اول و دوم این مجموعه در تیراژ وسیعی چاپ و توزیع شدند ولی پوستر سوم که روی آن نوشته شده بود آرام باشید و ادامه دهید هیچگاه توزیع نشد، زیرا این پوستر برای زمانی طراحی شده بود که بخش‌هایی از خاک بریتانیا به اشغال دشمن درآید.

 در پایان جنگ جهانی دوم پوسترها جمع‌آوری و معدوم شدند و باور عمومی بر این بود که فقط دو نسخه اصلی از این پوستر باقی‌مانده‌است. (هرچند در سال ۲۰۱۲ یک مجموعه بیست تایی از آن‌ها پیدا شد)

روانشناس

روانشناس میگفت که پرخاشگری مخصوصاً وقتی که با هشدار های قبلی و پیش بینی انجام میشه و نتیجه اش لزوماً به بدتر شدن اوضاع منجر نمیشه چیز بدی نیست

در ضمن می گفت که بد بینی تا یه حدی طبیعی و خیلی خیلی خیلی شدید باشه و باعث توهم بشه بهش میگم پارانویا

روانشناس

استرس زیاد: بند سوم تبدیل به استرس، اثاثکشی تبدیل به نفخ

برداشت توهین

شکاک پارانوئید و بی اعتماد

شکاک تو رابطه مثلا جلسه کنسل کرده تماس بگیرم جلسه باشه فکر میکنم همون بوده، تکیه به دیوار تو جلسه، فالور اینستا، عطر، 

وسواس فکری: همه چیو خیلی بررسی میکنم حساب کتاب 

عدم کنترل بر احساسات استرس مثلا بازی مافیا

خسیس برای خود و راحت برای دیگران

بی عاطفه

دوست داشتن کسی که دوست ندارم

دوست دارم همه چیز رو بدونم ندونستن چیزهای بد کمتر از دونستنشون اذیتم میکنه

کمال گرایی

از کاه کوه ساختن

صبر


مسئولیت پذیر پرتلاش حمایت گر مهربان کمال‌گرا خودعلاقه مند توجه به احساسات دیگران




هیپنوتراپی و نوروتراپی

نقشه مغزی

کتاب فروید، راهکار وسواس فکری، خود روانکاوی


ماوراطبیعی شدن

تمرکز، نفس عمیق، بالااوردن انرژی از ستون فقرات، ریلکس کردن، شل کردن همه بدن، احساس مثبت، میدان انرژی، تلقین خواسته ها، برگشتنریال دراز کشید و تلسیم شدن

تمرکز رو بدن لحظه حال امواج آلفا جدا از استرس

احساس شادی سعادت عشق ستایش شکرگذاری

تکنیک های زندگی

هدف داشتن: شامل هدف درست، بزرگ، مشخص، با ایمان

آرامش داشتن: شامل تسلیم، خیرخواهی، نترسیدن

۱۱۰۱۷ خشم و عصبانیت و ناراحتی زائیده انتظاره، از کسی انتظاری نداشته باشید

خواب تنظیم: شامل زودو کافی خوابیدن

دوری از شبکه های اجتماعی: شامل کلا گوشی

بازی ممنوع

تمرین موفقیت: کلکسیون جمع کردن، پازل حل کردن

تمرین ذهن: شامل بدون کاغذ محاسبه، چپ دست، تعادل چشم بسته، نقاشی کج یا اینجا

مدیتیشن: شامل کنترل دهن و همه چی مقل اینجا

آموزش فنی