فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

کار دلاری

دارم زبان میخونم برم

اتفاقی یه مصاحبه با شرکت خارجی به طورم خورد فکر کردم زدم تو خال

چقدر تمرین زبان برا مصاحبه کردم داکیومنت نوشتم

اول که دیدم یارو هندیه آلمانی نیست

یه ساعت مجازی هرچی پرسید بلد نبودم

کارشون اتوماسیون بود

کاشان

با مادرم اینا رفتیم تور یک و نیم روزه کویر و ستاره چینی

هوا ابری بود یه ستاره تو اسمون نبود، بارون اومده بود کویر خیس بود خشک نبود، سرد بود سرد سرد

ولی کاشان گردیمون خیلی باحال بود با یه تور لیدر مجرب

خانه سید طباطبایی و حمام و دیوار و یخچال

عواقب conscience

کلمه مورد علاقه من

چرا یه دیکشنری توصیفی نداریم ما 

اثر دانینگ–کروگر

اثر دانینگ–کروگر (به انگلیسی: Dunning–Kruger effect) نوعی سوگیری شناختی در افراد غیرحرفه‌ای است که از توهم برتری رنج می‌برند و به اشتباه، توانایی‌شان را بسیار بیش از اندازهٔ واقعی ارزیابی می‌کنند. این جانبداری به ناتوانی فراشناختی افراد غیرحرفه‌ای در شناسایی ناتوانی های شان نسبت داده می‌شود. بر خلاف آن، افراد حرفه‌ای، گرایش بیشتری به دست‌کم‌گرفتن شایستگی خود داشته و به اشتباه تصور می‌کنند، کاری که برای ایشان آسان است، برای دیگران نیز آسان خواهد بود. دیوید دانینگ و جاستین کروگر از دانشگاه کرنل این‌گونه نتیجه می‌گیرند: تخمین نادرست فرد بی‌لیاقت، از اشتباه در ارزیابی خود ناشی می‌شود؛ درحالی‌که تخمین نادرست افراد بسیار بالیاقت، از اشتباه در ارزیابی دیگران نشئت می‌گیرد.

 

اثر دانینگ–کروگر نخستین بار در سال ۱۹۹۹ در پژوهشی اثر دیوید دانینگ و جاستین کروگر از دانشگاه کرنل بررسی شد.

عنوان این پژوهش « ناماهر و نادان به آن: چگونه دشوار بودن شناخت بی‌کفایتیِ خود منجر به ارزیابی متکبرانه از خویشتن می‌شود» بود.

کروگر و دانینگ در چهار آزمون مجزا مهارت شرکت‌کنندگان را در زمینه‌های استدلال منطقی، دستور زبان انگلیسی، و حس شوخ‌طبعی محک زدند و هم زمان از ایشان خواستند که نمرهٔ خود را پیش‌بینی کنند. نتیجهٔ آزمون‌ها نشان داد که شرکت‌کنندگانی که کمترین نمره را آورده بودند در ارزیابی خود تا بالای میانگین غلو کرده بودند و مهارت خود را دست بالا گرفته بودند. درعوض شرکت‌کنندگانی که بیشترین نمره را آورده بودند مهارت خود را دست کم گرفته بودند.

این پژوهش همچنین نشان داد که افراد «بی‌کفایت» توانایی شناخت مهارت یا کفایت در افراد ماهر را ندارند.

به باور کروگر و دانینگ، دلیل ناتوانی افراد بی‌کفایت از شناخت بی‌کفایتی خود ضعف در فراشناخت، فراحافظه، فرادرک، و همچنین ضعف در مهارت نظارت بر خود است.

 منبع ویکی

b plus میگه 1- باید از دیگران فیدبک بگیرید (از کسی که بیشتر میدونه) 2- از یادگرفتن دست برنداریم 

وقتی داری با یه احمق بحث میگنی حواست باشه اون هم همین کار رو نمیکنه

دکتری

اینو به مجلس و بیت و ریاست جمهوری فرستادم

با سلام و احترام به استحضار می رساند اینجانب فلانی با کد ملی فلان و شماره داوطلبی فلان رتبه 2 آزمون کتبی رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار، در کنکور دکتری سراسری سال ۱۳۹۹ از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان پذیرفته شده نهایی به دانشگاه شریف معرفی شدم. متاسفانه دانشگاه به دلیل عدم کسب نصاب اما به بهانه‌های واهی از جمله عدم وجود ظرفیت از ثبت‌نام اینجانب خودداری مینماید. (دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر این مشکل را برای بنده و حدود 20 الی 50 نفر دیگر ایجاد نموده‌اند).

در خصوص دلیل و بهانه ایجاد این مشکل توسط دانشگاه، براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، آزمون کتبی و مصاحبه هر یک در پذیرش نهایی دکتری تأثیر ۵۰ درصدی دارند و اعمال حدنصاب مصاحبه برای پذیرش دکتری مغایر با این قانون است. حال دانشگاه برای گریز از اجرای این قانون عدم وجود ظرفیت را بهانه میکنند که باید توجه داشت ظرفیت اعلام شده در دفترچه کنکور را خود دانشگاه با هماهنگی و اختیار تام به سنجش اعلام مینماید. قانون‌گریزی دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان دکتری در گذشته نیز سابقه داشته و دیوان عدالت، دانشگاه‌ها را طی احکامی از جمله حکمی به کلاسه پرونده 1040.96 و شماره دادنامه 1842 مورخ 20 آذر 1397 برای اعمال حد نصاب محکوم کرده است. در سال جاری گرایش نرم‌افزار دانشگاه شریف تنها به ثبت‌نام 6 نفر از 11 نفر پذیرفته شده نهایی اکتفا کرد. نکته جالب توجه این است که کارنامه نهایی این 6 نفر نشان می‌دهد 4 نفر از آنها اصلا به مصاحبه سایر دانشگاه‌ها نرفته‌اند و آنها از پیش برنده این رقابت ناعادلانه بوده‌اند. بررسی و کشف این الگوها نمایانگر این است که این احکام کاملا در راستای اجرای عدالت آموزشی هستند.

اینجانب مراتب را به طور مکرر به صورت از سازمان سنجش، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه و به صورت کتبی با درخواست‌هایی به شماره فلان و 3225586 در سامانه درخواست سازمان سنجش و درخواست شماره فلان در سیستم میز خدمت سازمان سنجش، درخواست به شماره 16622 به مدیرکل بازرسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و درخواست به شماره فلان به ریاست دانشگاه صنعتی شریف و درخواست به شماره فلان در پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و از طریق مکاتبه ایمیلی با تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف پیگیری نمودم اما هر چه بیشتر تلاش کردم پاسخ کمتری دریافت نمودم. بر اساس این پیگیری‌ها به نظر میرسد سازمان سنجش دانشگاه را موظف به ثبت نام پذیرفتگان نهایی میداند. دانشگاه سازمان سنجش را مسئول تعیین تکلیف مشکلی که بوجود آمده میداند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری علاقه‌ای به اظهار نظر و حمایت از داوطلبان بلاتکلیف که گرفتار عملکرد خلاف قانون دانشگاه به عنوان زیر مجموعه این وزراتخانه شده‌اند نشان نمی‌دهد.

در هر صورت علیرغم اعلام سازمان سنجش طی نامه های شماره 54730 مورخ 15/8/1399 و 53787 مورخ 12/8/1399 به دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر لازم الاجرا بودن ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی، دانشگاه طی نامه شماره ۶۳۰۰/۴۱۵۴ به سازمان سنجش اعلام کرده از پذیرفتن و ثبت نام (حدود 18 نفر) از جمله  بنده امتناع میکند.

تصمیم غیرمسئولانه دانشگاه در عدم ثبت‌نام اینجانب عواقب دیگری نیز برای بنده و داوطلبان دیگر دارد. لازم به ذکر است مسئولین دانشگاه با گریز از پذیرش مسئولیت خود، عدم کسب نمره مناسب در مصاحبه و عدم تمایل استاد به پذیرش این دسته از داوطلبان را دلیل این تصمیم اعلام میکنند. اما به استحضار میرسانم اینجانب در کلیه کد رشته‌های انتخابی در اولویت های بعدی نیز نمره قبولی کسب کرده‌ام و علیرغم میل باطنی در صورت اصرار دانشگاه مشکلی با ادامه تحصیل در اولویت بعدی ندارم، اما با این تصمیم دانشگاه شریف نه تنها شانس ادامه تحصیل در این دانشگاه را از دست میدهم بلکه امکان ثبت نام اینجانب با توجه به شرایط و قوانین پذیرش دانشجو در این مقطع زمانی در اولویت های بعدی نیز میسر نمی باشد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دانشگاه از موضوع عدم اعمال حدنصاب و اینکه نمیتواند سلیقه‌ای و بی‌قانون و انحصاری اقدام به جذب دانشجو نماید ناراحت است و تلویحا اعلام میکند نحوه پذیرش دانشجو در این مقطع در سراسر دنیا در اختیار اساتید می‌باشد اما از ذکر این مسئله خودداری مینماید که در کشورهایی که استاد نقش اصلی را در این فرایند دارند، خود استاد بودجه مورد نیازش را بوسیله کارهای تحقیقاتی تامین می‌نماید و به این علت است که در برخی نظام‌های آموزش عالی استاد اختیار جذب دانشجو را دارد. این غیرمنطقی و پرتوقعی به نظر می‌رسد که بودجه دانشگاه از بیت‌المال تامین گردد و پاسخگویی دانشگاه در پایین‌ترین حد باشد.

نمونه‌ای دیگر از ظلم آشکار این موضوع است که مدیران دانشگاه اعلام میکنند درصورت اجبار دانشگاه به ثبت‌نام باتوجه به عدم علاقه اساتید به همکاری با ما احتمالا پس از گذشت دو ترم و کسب نمره‌های پایین از دانشگاه اخراج می‌شویم. با توجه به بیان این صحبت پیش از برگذاری هرگونه آزمون، دانشگاه عملاً از طریق تهدیدی که احتمال عملی شدندش کم نیست سعی در نا امید کردن اینجانبان در ادامه پیگیری احقاق حق خود دارند.

حال با توجه به مشکلات موجود و شرایط به وجود آمده از شما تقاضا دارم نسبت به ارائه راه حلی برای این مشکل دستور لازم مبذول فرمایید. در صورت عدم ارائه راهکار مناسب برای این مشکل، اینجانب نه تنها شانس ادامه تحصیل را علیرغم تلاش یکساله و کسب امتیاز مناسب، در کلیه دانشگاههای کشور از دست خواهم داد، بلکه با توجه به ضوابط پذیرش در دوره روزانه امکان ثبت نام در کنکور سال بعد را نیز نخواهم داشت.

قبلا از بذل عنایت حضرتعالی کمال قدردانی را دارم.