فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

boyhood

داستان معمولی فیلم اجازه نداد تحسینش کنم

دندون

رفتم دندونی که چند سال پیش پر کرده بودم رو دوباره پر کردم. و بدون بی حسی ترمیم جزئی دندون قبلیش رو انجام دادم.

پیچیدگی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

پل جاسوسان

داستان بازی و کارگردانی فوق العاده

خوب نمایی آمریکا عالی

سراسر نمای خرمشهر

امروز م با رئیسش سر پنجره اتاقش دعوا کرد منم دیدم حالش بده هواهم خوب بود گفتم مرخصی بگیریم بریم پل طبیعت اونم اومد و با متروی شلوغ رفتیم حقانی حالا انقدر شلوغ بود هر میخواستم بهش بگم پیاده شیم آنتن و نت نداشتم. خلاصه هفت تیر پیاده شدیم و سریع دوباره سوار شدیم چون تقریبا رسیده بودیم.

از مترو که اومدیم بیرون یاد پانارومای دفاع مقدس چون دیگه فرصتی نمیشد. رفتیم جای بدی نبود و یه فیلم قشنگ رو گنبدش برامون نمایش داد. بعد اومدیم برون یکم تو پارک دفاع مقدس چرخیدیم بعد رفتیم بوستان طالقانی یکم نشستیم و رقتیم پل طبیعتم یکم نشستیم بعد رفتیم راه چوبی ساندویچ سرد خوردیم که چون من پول نداشتم اون حساب کرد. بعد برگشتیم رفتیم پل باریکه و کلی خوش گذشت.

کتاب من دروغ

من حاضرم هرکاری بکنم ولی زندگیم پایدار باشه ولی مخاطبم باید بدونه تنها چیزی که من بارها بهش فکر کردم که باعث میشه من خودم زندگی رو خراب کنم دروغ یا هرگونه عدم شفافیته
این عدم شفافیتی که من بخاطرش زندگیم رو خراب میکنم ممکنه سر یه موضوع کم اهمیت باشه ولی وقتی همسرم اعتماد منو به خودش از بین ببره من چجوری تو مسائل مهم بهش اعتماد کنم

کتاب من زنان

به نظرم جایگاه دخترا باید قدر خودشونو بدونن بدون که خیلی با ارزشن بدونن که به ناراحتیشون به هیچ قیمتی نمی ارزه

رفتار با یه خانم خیلی مهمه هیچ وقت تو نمیتونی یه دختر رو ناراحت کنی به خاطر هیچ چیز

و یه دختر هیچ وقت نباید بخاطر هیچی ناراحت باشه باید بگه به جهنم

جایگاه زن و مرد برابرن اما نه مثل هم مردا آهنن به یه دردی میخورن و خانوما کریستالن و به یه درد دیگه

کتاب من انسانیت

انسانیت یعنی

یه بخش با ارزش از وجود خودتو با درد بکنی و بی منت ببخشی

هم دردی و زر زر کردن و اینا حرف مفته

پول اضافتو ببخشی مفت نمی ارزه

ببخشی بعد به روش بیاری به درد نمیخوره

در واقع وقتی تو کمک به دیگران میکنی ولی وقتی یکی از ت کمک میخواد بهش نه میگی یعنی تو به خودت کمک میکنی

انسانها نیاز به کمک کردن دارن پس ثوابی برات نخواهند نوشت وقتی اونجوری که خودت میخوای کمک میکنی

970812

در نهایت اگه از همه اینا گذشتی و فکر کردی داری کار میکنی که خوبه همونجا فاتحه کار خوبت رو بخون :) فکر کردی آدرم خوبی هستی؟ خاک تو سرت :)

کتاب من تصمیم گیری

برای تصمیم گرفتن نیازه که با همه مشورت کنی

آدمای مختلف سنای مختلف تجریه های مختلف

به قول انیشتین

ایستادن برشانه غولان


ولی باید دقت کنی

که هیچ کس تقریبا هیچچچچکس پیشنهادی که به دردتو بخوره نمیده همه اولویت های خودشونو دارن

که هیچچچچکس برای تو و تصمیماتت ارزشی قائل نیست یعنی یه زری میزنن پاش وای نمی ایستن

که هیچچچچکس اگه اشتباه بکنه مسئولیت اشتباهش رو به دوش نخواهد کشید و تو میمونی و اشتباه مردم

که هیچچچچکس هیچی نمیدونه حتی اگه مادرت باشه که از سه تا خوان قبلی بگذره اینجا میمونه چون نمیدونه شرایط و اولیت های تو چیه


پس با همه مشورت میکنم ولی تصمیم نهایی رو خودم میگیرم

به قول خودم

ترجیح میدم اشتباه خودم رو زندگی کنم تا علاقه دیگران

نماز جمعه

هفته پیش یه شک اشتباه داشتم داشتم با دوستم راجع بهش حرف میزدم و به سمت نماز میرفتم

اون پشت تلفن میگفت نمازت قبول نیست منم تو بغل اونی که میگشتمون گفتم من برای نماز نیومدم:)

تو دانشگاه تهران تو یه فضای مسقف بود و خیلی شلوغ نبود وقتی امام تو گفتن کلمات نرم افزارو فضای مجازی در تقبیح شون دچار مشکل شده بود من داشتم آمد نیوز میخوندم

بعد از نمازم رفتیم پارک

خواب

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

احساسات

تو تبریز دوسه تا دوست دانشجوی روانشناسی داشتم که این هی آزمونای مختلف ازمون میگرفتن یکی از این تست ها تشخیص احساسات مخاطب از رو عکس چهرشون بود. تشخیصای من تو این تست به طور متوسط عصبانی تر و ناراحت تر از چهره واقعیشون بود :|

اساسا معتقدم این ممکنه به تربیت و جامعه ای که توش بزرگ شدی برگرده. یادمه شیرازیا اینطوری نبودن و خیلی ملایم با همه چی برخورد میکردن.

باید خودم رو در این خصوص کنترل کنم. مخصوصا مه تو جامعه 72 ملت هرکسی یه جوریه همه نمیتونن تو رو درک کنن.

یادمه یه بار یکی رو دیدیم تو راهرو داشت مسواک میزد! تازه خمیر دندون از دوطرف دهنش زده بود بیرون من خیلی حس بدی بهم دست داد ولی تو همین لحظه سعید که باهام بود بهش گفت چه دندونای قشنگی درآوردی :)

اعدام دختر باکره

کسی در مقام داستان سرایی گفت: امامزاده یعقوب را در شهر مصر در بالای منار شغال درید

یکی گفت: امامزاده نبود پیغمبرزاده بود

یعقوب نبود یوسف بود

مصر نبود کنعان بود

منار نبود چاه بود

شغال نبود گرگ بود

تازه اصل داستان هم دروغ بود

برگرفته از کتاب آیت الله منتظری فصل ده بخش تاکید بر پرهیز اعدام زنان و دختران محارب

ایشان به امام میفرمایند:

تمام تلاش من بر این بود که زنان و دختران را اعدام نکنند، چون در آن وقت بسیاری از کسانی که در ارتباط با مجاهدین خلق دستگیر می شدند دختر بودند و اینها را به عنوان محارب اعدام می کردند؛ من یک روز به امام عرض کردم : "آقا همین طور که در فتاوای فقها آمده که مرتد زن اعدام نمی شود در مورد محارب هم بعضی از فقها گفته اند که محارب زن نباید اعدام شود و این مساله در بین فقها خلافی است، بله اگر قاتل باشد حکم قاتل اعدام است چه مرد باشد و چه زن فرقی نمی کند؛ ولی در مورد غیر قتل، در محارب و مرتد زن به این شکل نیست، شما دستور بدهید که این دختران را اعدام نکنند، اینها معمولا فریب خورده اند، یک اعلامیه به آنها داده اند خوانده اند، شعارهای تندی یاد آنها داده اند و اینها هم که اکثرا اهل تشخیص نیستند، تحت تاثیر قرار گرفته اند، مدتی زندان به اینها بدهند بلکه متوجه اشتباهات خود بشوند و بعد آزاد شوند. امام فرمودند: "خوب به آقایان بگویید دختران را اعدام نکنند. من هم از قول امام به مسئولین تشکیلات قضایی، به مسئولین اوین و جاهای دیگر گفتم دختران منافقین را اعدام نکنید
گفتم دیگر حق ندارید برای دختران حکم اعدام بنویسید، این حرفی بود که من گفتم، بعد آمدند این طرف و آن طرف این طور وانمود کردند که فلانی گفته دخترها را اعدام نکنید اول آنها را صیغه کنید بعد اعدام کنید! در خارج از کشور هم منافقین این را دست گرفته بودند، اصل جریان همین بود که من عرض کردم .

در صورتی که دختر باکره عمدا مرتکب قتل نفس شود و اولیای مقتول درخواست قصاص نمایند. حکم قصاص با همان حالت باکره بودن جاری می شود. هر کسی که محکوم به قصاص گردد، با همان حالتی که محکوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام می شود. فرق نمی کند دختر باکره باشد یا غیر باکره.(  امام خمینی، تحریر الوسیله، مؤسسه دار العلم‏، قم، ج2، کتاب القصاص، م 49.)

پس "در اسلام دختر مرتد را اعدام نمیکنند" یعنی" حکم ارتداد زن اعدام نیست"

دوما مگه میشه دختر رو به زور صیغه کرد؟ در اسلام رضایت شرطه اگه کسی رو به زور صیغه کنی شرعی عمل نکردی

سوما هرکی هر غلطی میتونه بکنه به اسلام ربطی نداره مگه تو گوانتانامو اسلام جاریه که این همه شکنجه میشه؟