فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

اعدام دختر باکره

کسی در مقام داستان سرایی گفت: امامزاده یعقوب را در شهر مصر در بالای منار شغال درید

یکی گفت: امامزاده نبود پیغمبرزاده بود

یعقوب نبود یوسف بود

مصر نبود کنعان بود

منار نبود چاه بود

شغال نبود گرگ بود

تازه اصل داستان هم دروغ بود

برگرفته از کتاب آیت الله منتظری فصل ده بخش تاکید بر پرهیز اعدام زنان و دختران محارب

ایشان به امام میفرمایند:

تمام تلاش من بر این بود که زنان و دختران را اعدام نکنند، چون در آن وقت بسیاری از کسانی که در ارتباط با مجاهدین خلق دستگیر می شدند دختر بودند و اینها را به عنوان محارب اعدام می کردند؛ من یک روز به امام عرض کردم : "آقا همین طور که در فتاوای فقها آمده که مرتد زن اعدام نمی شود در مورد محارب هم بعضی از فقها گفته اند که محارب زن نباید اعدام شود و این مساله در بین فقها خلافی است، بله اگر قاتل باشد حکم قاتل اعدام است چه مرد باشد و چه زن فرقی نمی کند؛ ولی در مورد غیر قتل، در محارب و مرتد زن به این شکل نیست، شما دستور بدهید که این دختران را اعدام نکنند، اینها معمولا فریب خورده اند، یک اعلامیه به آنها داده اند خوانده اند، شعارهای تندی یاد آنها داده اند و اینها هم که اکثرا اهل تشخیص نیستند، تحت تاثیر قرار گرفته اند، مدتی زندان به اینها بدهند بلکه متوجه اشتباهات خود بشوند و بعد آزاد شوند. امام فرمودند: "خوب به آقایان بگویید دختران را اعدام نکنند. من هم از قول امام به مسئولین تشکیلات قضایی، به مسئولین اوین و جاهای دیگر گفتم دختران منافقین را اعدام نکنید
گفتم دیگر حق ندارید برای دختران حکم اعدام بنویسید، این حرفی بود که من گفتم، بعد آمدند این طرف و آن طرف این طور وانمود کردند که فلانی گفته دخترها را اعدام نکنید اول آنها را صیغه کنید بعد اعدام کنید! در خارج از کشور هم منافقین این را دست گرفته بودند، اصل جریان همین بود که من عرض کردم .

در صورتی که دختر باکره عمدا مرتکب قتل نفس شود و اولیای مقتول درخواست قصاص نمایند. حکم قصاص با همان حالت باکره بودن جاری می شود. هر کسی که محکوم به قصاص گردد، با همان حالتی که محکوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام می شود. فرق نمی کند دختر باکره باشد یا غیر باکره.(  امام خمینی، تحریر الوسیله، مؤسسه دار العلم‏، قم، ج2، کتاب القصاص، م 49.)

پس "در اسلام دختر مرتد را اعدام نمیکنند" یعنی" حکم ارتداد زن اعدام نیست"

دوما مگه میشه دختر رو به زور صیغه کرد؟ در اسلام رضایت شرطه اگه کسی رو به زور صیغه کنی شرعی عمل نکردی

سوما هرکی هر غلطی میتونه بکنه به اسلام ربطی نداره مگه تو گوانتانامو اسلام جاریه که این همه شکنجه میشه؟


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.