فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

سلول بنیادی

دیروز رفتیم مرکز پذیره نویسی سلول های بنیادی محک بزاق دهانم رو نمونه دادم که شاید اگه به کسی خوردم بتونم سلول کمک کنم اینم یکمی توضیحات از سایت خودشون

یکی از مشکلات پیوند سلول‌های بنیادی، وجود اهداکننده مناسب است که غالبا، یک بیمار حدود 25 درصد شانس دارد تا از والدین، خواهر و برادر و یا خویشاوندان سلول‌های بنیادی سازگار دریافت کند.
مواردی چون تک فرزندی نیز زمینه کاهش این شانس را فراهم کرده است. 
مراحل عضویت

1- فقط کافی‌است یک ساعت از وقت خود را به کودکان مبتلا به سرطان اهدا کنید. به همین منظور برای انجام نمونه‌گیری جهت انجام Typing  HLA که از طریق بزاق دهان صورت می‌گیرد، به محک مراجعه کنید.
2- پس از تکمیل فرم پرسشنامه، نمونه بزاق دهان خود را در اختیار مسئول آزمایشگاه قرار داده تا پس از آزمایشات مربوطه، اطلاعات نمونه HLA در مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک  ثبت گردد که در آینده و در صورت پیدا شدن فرد سازگار، اهدای سلول‌های بنیادی صورت گیرد.
3- پس از مشخص شدن سازگاری شما و یک بیمار نیازمند به پیوند در آینده طی تماسی این موضوع به  اطلاع شما خواهد رسید.
4- پس از این اقدام در صورتی که هنوز داوطلب اهدا باشید، در مرکزی که فرد گیرنده بستری است، حضور می‌یابید. در فرآیند اهدای سلول‌های بنیادی، از خون محیطی فرد داوطلب استفاده می‌شود. در ابتدای این فرآیند، به مدت 3 تا 5 روز تزریق زیر جلدی برای تحریک سلول‌های بنیادی مغز استخوان در فرد داوطلب صورت می‌گیرد که از این طریق تعدادی از سلول‌های بنیادی وارد خون محیطی می‌شوند.
5- برای جداسازی سلول‌های بنیادین خون‌ساز فرد در یک فرایند 3 تا 4 ساعته خون محیطی از بدن شما دریافت شده و وارد یک دستگاه دارای ست یکبار مصرف می‌شود. سلول‌های بنیادی از خون جدا شده و مابقی خون به بدنتان باز گردانده می‌شود. این سلول‌های بنیادی خون‌ساز به‌دست آمده به فرد گیرنده تزریق می‌گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.