فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

پول و فوتبال

خیلی ها به فوتبال ایران خرده میگیرن و میگن فقط مبلغ قرارداد بازیکن ها حرفه ای  شده و بقیه چیزها عقب افتادست. من کاملا مخالفم اولا که مدتهاست ما تو سطح اول فوتبال آسیا داریم بازی میکنیم و شکست دادن ما برای تیمهایی مثل استرالیا و ژاپن افتخاره و برای کره که دیگه آرزو. اما قبول دارم تو نتیجه گرفتن اصلا موفق نبودیم و باشگاه هامون هم تو آسیا افتضاحند اما خوب اگه بخوام به نسبت پولی که میگیرند مقایسه کنیم ما جز کشورهای درجه یکیم شما یه لیگ رو مثال بزن که هم کیفیتش از فوتبال ما بهتر باشه هم پولش کمتر اصلا همچین چیزی وجود نداره. خیلی لیگها کیفیت بهتری عرضه میکنن با پول بیشتر مثل بوندس لیگا و لالیگا و سری ا و خیلی ها پول بیشتر خرج میکنن و کیفت کمتر مثل امارات و قطر و کویت و خیلی لیگها پول کمتر و کیفیت کمتر مثلا چه میدونم گینه بی صاحب. در کل منظورم اینه که پول تو فوتبال ما زیاد خرج نمیشه فقط فاصله درآمد بازیکنان و کارگرها زیاده که اینم یه مسئله طبیعه برای همه دنیا. نمونشم بازی ایران ژاپن 18 تا از بازیکنای ژاپن لژینرن خیلیاشون تو سطح یک فوتبال اروپا خوب مشخصا خیلی پول میگیرن بقیشون هم تو لیگ ژاپن بازی میکنن که بیشتر از 2 برابر لیگ ایران گرونه. ولی ایران 8 لژونر اروپایی داره که احسان حاج صفی تو بندسلیگای 2 بهترینشونه!!! ولی ایران در برابر ژاپن یک یک میشه.

دوم اینکه میگن ثبات تو نمیکت مربی باعث پیشرفت فوتبال میشه مثلا فرگوسن 25 سال مربی منچستر بود یا آرسن ونگر اینم قبول ندارم خوب مشخصه خیال مربی باید از جایگاهش راحت باشه ولی فکر نمیکنم بهترین مربی دنیا هم برای بدترین بازیکنا بتونه بیشتر از 4، 5 سال مفید باشه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.