فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

قاضی پور

یادش بخیر تبریز تو یه جلسه مناظره با حضور نماینده ارومیه شرکت کردیم قبل از اون روز فکر میکردم قاضی پور فقط میره بالا مردم بخندن و هیچی اما اون روز نظرم عوض شد نماینده های آذربایجان همه نترس و شجاع هستند همه باهوش اند همه دقیقا نماینده مردمشون هستند.
حالا یه توضیح بدم راجع به ترکها اینها تو منطقه خودشون فقط به ترکی صحبت میکنن و اگه کسی بنا به شغل و شرایطش مجبور نباشه اصلا توزندگیش به زبان فارسی احتیاج پیدا نمیکنه. حالا وقتی یکی که تو زندگیش فارسی حرف نزده بخواهد یه موضوع رو به فارسی بیان کنه خوب مسلما نمیتونه منظور رو برسونه و به نظر مخاطب گوینده آدم سطح پایین و نادانی میرسه که اصلا ربطی به گوینده نداره بلکه این آدم فقط وسیله مناسب رو برای برقراری ارتباط در اختیار نداره وگرنه آنچیزی رو ترکها در زمینه تحیلیل مسائل و انجام عکس العمل در اخیار دارند میتونم بگم اکثر فارس زبانها در اختیار ندارند اونها باهوش و شجاعند که ما نیستیم اما اگه بخوایم به فارسی باهوشون مناظره کنیم مابرنده ایم مثل اینکه من بخوام به زبان فرانسوی تو دانشگاه مارسی راجع به پایان نامم سخنرانی کم احتمالا اونها فکر میکنن من هیچی حالیم نیست اما این تصور با واقعیت فاصله داره!

نظرات 2 + ارسال نظر
گلابی جمعه 24 مهر 1394 ساعت 00:22

1. پاسخی که نوشتی غلطه.
2. منم خوشحالم که هنوز زنده ام :دی

گلابی چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 15:31

تو یه کتابی نوشته بود آدما با 4 تا چیز شناخته میشن: 1. وضعیت ظاهری 2. رفتار 3. گفتار 4. نحوه گفتار (بیان یا یه همچین چیزی بود، یادم نیست دقیق)

آره ولی نمیشه یه ترک رو با نحوه گفتار فارسیش بسنجی
خوشحالم زنده ای

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.