فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

جنگ

خلاصه بگم اینی که میگن همه دنیا طرفدار صدام بود و در واقع همه دنیا بر علیه ایران بودن اگه دروغ نباشه اشتباهه. فرش اینه که دنیا نمیخواست نفت دست دولت های قدرتمند باشه گفت ایران که خود مختاره عراقم که قوی چی کار کنیم که زور جفتشون کم شه؟ خوب بندازیمشون به جون هم. ماهم احمقانه وارد جنگی شدیم که به هیچ عنوان هیچ برنده ای براش متصور نبود. نشانشم اینکه نقطه ضعف صدام و نقطه قوت ایران نیرو هوایی بود و اف 14 ایران رسما برگ برگ برنده ما اما آمریکا هیچ وقت حاضر نشد به عراقم اف 14 بده. یا مسائل دیگه میشه به کمک های گاه و بیگاه همون همه دنیا به ایران بود که ما شکست نخوریم اشاره کرد. و مورد دیگه هم اینی که ما صلح طلب بودیم و مظلوم و فلان و عراق به نا حق به ما حمله کرد جای تردید داره چون قبل از اقدام جدی عراق به شروع جنگ مقامات رسمی ما علنا از ارتش عراق میخوان بر ضد صدام کودتا کنن خوب برادر من اونارو عصبانی کردی حمله کردن دیگه مظلوم نماییت چیه؟

نظرات 4 + ارسال نظر
گلابی چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 22:54

خوشم میاد عین خودم حزب بادی هستی. یه ریکاوری لازم داری :دی

وقتی همه بادبادکا بنده حزب باد شدن
عربده‌های مرده باد یک شبه زنده باد شدن

نه حالم بده باور کن همون ریکاوری لازم دارم

مسعود چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 14:42

این رو هم اضافه کنم که عملیات اوسیراک و انهدام مواضع هوایی عراق توسط اسراییل به خاطر دستور آمریکا نبود. یهودی ها اساساً بسیار دین مدار و علاقه مند به مناسک دینیشون هستند و برای محترمین خودشون بسیار ارزش قائل اند. چون خیلی از بزرگان یهود تو ایران خاک شدند، و از طرفی شاه های ایرانی اکثراً با یهودی ها رفتار مناسب داشتند، اسراییلی ها دوست نداشتند خاک ایران و تبعاً مقبره های محترمینشون به دست نیروهای افراطی صدام بیافته. الان هم هیچ وقت بین اسراییل و ایران جنگی به راه نخواهد افتاد و اساساً این دو کشور باید رویه ای در پیش بگیرند تا متفق بشند علیه دشمن مشترک، عربستان.

مسعود چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 14:37

آمریکا قبلش فکر می کرد با حمایت لجستیکی ،صدام از پس ایران برمیاد. اما دقیقاً با اشتباه ایرانی ها در حمله به کشتی های آمریکا، تو جنگ موسوم به نفت کش ها و طی 4 مرحله که معروف ترینش عملیات مانتیسه به ایران وارد جنگ شد واجازه نداد ایران به پیشروی هاش تو عراق ادامه بده. ایران می تونست برنده ی جنگ باشه اگر وارد جنگ نفت کش ها نمیشد. یادمون هست که همون اوایل جنگ هم همه می خواستند ایران رو راضی کنند تا با گرفتن غرامت جنگ رو رها کنه، چون ایران به خوبی داشت پیشروی می کرد و دنیا هم جلو دارش نبود.
مهمترین تفاوت سال 60 با 66-67 این بود که ایران دیگه تمایلی به جنگ نداشت. منظرم اینه که شاید اگر جنگ نفت کش ها هم همون اوایل جنگ رخ میداد به این راحتی ایران شکست نمی خورد. دریادار افضلی یک نابغه ی بی همتا بود.

مسعود سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 20:04

1- دوات بعثی عراق اصلاً اون وقت دولت قوی ای نبود و نشد. صدام صرفاً حماقت مثال زدنی ای داشت!
2- شروع کننده ی جنگ صدام بود؛ استدلال صدام برای حمله قبول نداشتن توافق قبلی در شکست خفت باری بود که از محمدرضا شاه خورده بود. دنیا هم قویاً میخواست انقلاب ایران از بین بره.
3- عراق اف 14 نداشت اما در عوض فرانسه نیروی هوایی عراق رو به اندازه ی کافی قوی کرده بود که اگر عراق خلبان هایی مثل ایران داشت یک هفته ای کار ایران رو یه سره میکرد.
4- مهم نی شما گروه های جدایی طلب رو به چی دعوت میکنید، حقوق بین الملل شروع کنندگی جنگ رو با این مساله نمیسنجه.
5- هربار که کفه ی جنگ به سمت هر کدوم میرفت آمریکا سمت اون یکی رو می گرفت. یادمون هست که سهم قابل توجهی ازقوای هوایی عراق در عملیات اوسیراک توسط اسراییلی ها از بین رفت.
6- اگر ایران وارد جنگ نمی شد رسماً عراق برنده ی جنگ بود و الان ایران تجزیه شده بود.
7- ....

سلام متشکر از نظرتون
1- صدام همون موقع هم تهدیدی برای اسرائیل بود و میخواست رهبری جهان عرب رو برعهده بگیره
2- استدلالت رو قبول دارم اما ما هم همون موقع در حال تحریک سران عراق به شورش علیه صدام بودیم. یعنی اون حمله کرد چون تونست ما نکردیم چون نمیتونستیم اما اون کاری که میتونستیم کردیم نه چون آدم خوبی بودیم
3- اگه حساب نیست. ببین نتیجه هفت سال حمایت همه دنیا از صدام پیروزی ایران بود ما تا سال هفتم تونسته بودیم دشمن رو پس بزنیم و حتی وارد مناطق استراتژیکی از خاک عراق شده بودیم اما تو سال آخر چه اتفاقی میفته که ما به یه بازنده تبدیل میشیم؟ منظورم اینه که موقعی که آمریکا خواست مارو شکست بده، داد. قبلش نمیخواست. فکر میکنم.
4- دقیقا درست میگی من هم نگفتم ما شروع کننده بودیم چون نمیتونم بگم چون نبودیم اما انقدری هم مظلوم نبودیم
5-خدا رحمت کنه پدر و مادرته اصلا کل این پست من تو مورد پنج شما خلاصه میشه
6- عین حقیقته و نه تنها هیچ کسی مخالف دفاع نیست و به نظر من هرکی دفاع نکنه بیشعوره مگه میشه در برابر تجاوز کاری نکرد. کافر و یهودی و کمنیست هم بهشون حمله کلی دفاع میکنن وای به حال ما. من هم نگفتم نباید دفاع میکردیم
در هر صورت از اینکه خوندی و نظر دادی خیلی خیلی سپاسگذارم چون بلاخره آدمیزاد احتمال اشتباه داره و تو برخورد اندیشه ها خیلی از این اشتباهات اصلاح میشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.