فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

حیایی

میگن امین حیایی به خاطر درخواست یه هنرمند سیاسی نتونسته رای مردم رو برای مسابقه خندوانه جمع کنه ژوله برده. چون امین تو قلاده بازی کرده بود. خوب تو موجی بودن مردم که البته منم جزو اونام شکی نیست یه هو دست به دست هم میدن حماسه میافرینن بی دلیل. اما در هر صورت در ایجاد موج یک پتانسیل درونی مردم به حرکت لازمه و یک رهبری. یعنی یه حرکت میتونه با وجود پتانسیل کم در مردم به خاطر رهبری عالی ایجاد بشه مثل اون موقعی که مردم مدل موهاشون رو مثا رونالدو میزدن یکم از جلوش میزاشتن بقیش کچل خیلی بد بود ولی وقتی رونالدو رهبر باشه میشه. یا یه موج میتونه با وجود پتانسیل بالای مردم حتی بدون رهبری خوب به وجود بیاد مثل جریان فاتحه مرتضی پاشایی که مردم خودشون دوستاشتن مدیریت خاصی پشتش وجود نداشت اما مردم موج رو ایجاد کردن. حالا به نظرم یه موج بدون خواست مردم و بدون وجود رهبر خوب نمیتونه بوجود بیاد. مثلا یه نفر که مقبولیت خاصی نداره مثلا استاندار تهران (از این بابت که نمیشناسمش و فکر میکنم شما هم نشناسیش میگم) بگه بیاین مثلا سعید معروف رو دیس لایک کنین خوب یه رهبر ضعیف با یه موضوع نه مورد نظر مردم به حرکت منجر نمیشه.

حالا راجع به خندوانه من که اون مسابقه رو ندیدم اما به نظرم تو بوجود اومدن این موج خود مردم نقش بیشتری از رهبری داشتن. مگه مردم انقدر پیگیرن ببینن هر هنرمند فلانی یه چیزی بگه اوناهم گوش کنن؟ فقط فرقش اینکه که نهایتا مردم موضوع قلاده رو فراموش کرده بودن و براشون یادآوری شد.

اما در کل این مسابقه کار خوبیه (نه اونقدر که الان داره گنده میشه) ولی کار خوبیه. من فقط مسابقه مهران غفوریان و نادر سلیمانی رو دیدم و هر چند به نظرم مهران باحال تر بود اما بهش رای ندادم چون دوست نداشتم یکی به خاطر رای من حذف شه یکی که برای همه مردم لحظه های خوبی آفریده مثل نادر سلیمانی و اون تکیه کلامش تو باغ مظفر که "قشنگه؟ فشنگه!"

راجع به امین و قلاده. قلاده رو اصلا دوست نداشتم و به نظرم بازی تو یه همچین فیلمی که نگاه کاملا یکجانبه ای به یه موضوع داخلی داره انتخاب سختیه. خوب امین اون اشتباه رو کرد حالا بچسبونمش به ده نمکی اونم آدمیه که زیاد دوستش ندارم. اما امین و ده نمکی کار خوبی به خوبی اخراجی های یک رو هم تو کارنامشون دارن کارهای خوبی که مردم باهاش حال کردن و حداقل در مورد امین به این یکی ختم نمیشه پس میشه با نگاه انتقام بهشون نگاه کرد و یا بانگاه گذشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.