فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

تئوری همه چیز

یه فیلم جدید راجع به دانشمند فیزیک اگه از نظر شخصی من راجع به استیون هاوکینگ که کاملا باهاش مشکل دارم بگذریم... دیدین چه جالبه منه زپرتی بدون هیچ حیایی به دکترای بهترین دانشگاههای انگلیس هم گیر میدم. آره فیلم داستان زندگی یه دانشمند و روابط انسانی بین اون خانواده و دوستاش رو نشون میده. داستان یه روایت معمولیه از زندگی یه دانشجو که بهش میگن در اثر یه بیماری نادر توانایی حرکتیش رو از دست میده و تو زمان کوتاهی میمیره و مشکلات این دانشمند که توان حرکتش رو طبق پیشبینی از دست میده اما ده ها ساله که داره به زندگی ادامه میده.

روایت فیلم تحت تاثیر تفکر استیو اشاره به عدم نیاز دنیای علم به خدا داره اما هیچ وقت اینو به بیننده تحمیل نمیکنه و در حد همون تئوری نگهش میداره. چیزی که تو همه فیلم جلب نظر میکرد روابط زیبای انسانی و دوست داشتن  و کمک به هم نوع بود، زیبایی عشق اما ناگهان با یه اتفاقات سریع نتیجه اون روابط به یه چیزی شبیه یه خانواده چهار نفره تبدیل میشه منظورم بچه ها نیستن منظورم خانواده چهار نفره استیو و جین و جاناتان و پرستار استیوه که با کمال میل کنارهم هستن.

اما از بابت هنری که تو فیلم به کار رفته بود نور پردازی عالی به کمک اوکیشن های زیبا اومده بود تا تابلو های نقاشی درست بشه و با فیلم برداری با کیفیت حسن زیبایی شناسی بصری آدم رو کاملا تحت تاثیر قرار میداد. خوب ما میدونیم که فیلم از رد شدن تصاویر ثابت پشت سر هم به وجود میاد اما تو این فیلم این تصاویر نبودن که پشت سر هم رد میشدند چیزهایی که رد میشدند هیچی نبودن به جز تابلوهای نقاشی سبک رئال. نور و رنگ لوکیشن ها به هنرمندانه ترین صورت با هم ترکیب شده بودند. موزیک متن زیبا با یه تنظیم خوشگل به همراه جو فیلم میخواست به آدم بفهمونه اینجا انگلستانه.

میدونین چیه تئوری یه چیز مسخرست حتی فرمولهای ریاضی که فیزیکدانها کشف میکنند هم قابل رد هستند و اگه خارق العاده بودن استیو رو کنار بگذاریم اصل داستان تئوری همه چیز شبیه فیلم خوب حوض نقاشی خودمونه که به نظر من هر دو بازیگر معلول تونسته بودن خیلی خوب از عهده نقششون بر بیان هرچند استیو بهتر بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
گلابی یکشنبه 1 شهریور 1394 ساعت 02:01

سلام.
از نظر موضوع و داستان:
تماشای یه فیلم در ژانر بیوگرافی خیلی خیلی سخته، چرا که اصلا نباید انتظار یه چیز فوق العاده رو داشته باشی، یا یه چیز متفاوت، وقتی که می خوای دیدن فیلم رو شروع کنی میدونی که قراره یه کلیشه رو ببینی.
ولی همین که میشه این فیلم رو تا آخر با علاقه دنبال کرد یعنی کارشون درسته.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.