فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

پیشرانه

سلام میدونستید که قدرت پیشرانه اکثر هواپیماها از وزنشون کمتره؟ البته این مقایسه دقیق نیست چون یکای توان و وزن باهم برابر نیست. اما منظورم اینه که اکثر هواپیماها رو اگه به حالت عمودی رو باند بزاری تا مثل هلی کپتر از زمین بلند شن نمیتونن. میخوام بگم این قدرت شون نیست که بهشون اجاز ه پرواز میده بلکه این قدرت خلاقیت و مهندسی انسانه که تونسته این قابلیت را به اینها بده. با توجه به محاسبات من بوئینگ 747-8 که آخرین ورژن و به قول خودشون ملکه آسمانه با نیرویی فقط معادل کمتر از یک سوم وزنش داره پرواز میکنه. اون دوسوم بقیه رو مهندسیه که تونسته تحمل کنه (البته محاسباتم باید اشتباه باشه).

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.