فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

7 شمال

سلام به همه خودم کسی که نمیخونه. از موقعی که تبریز قبول شدم نصف عمرم رو تو اتوبوس در حال رفت و آمد گذروندم. گفتم حالا دیگه فارغ شدم راحتم دیگه اما چشمتون روز بد نبینه که اگه هنوز دانشجو بودنم به اندازه الانم رفت آمد نداشتم. خلاصه تو این رفت و آمدها با یه تابلوهایی برمیخوردم که یک جهت اصلی جغرافیایی رو نوشته بود با یه عدد. من نمیفهمیدم معنی این چیه؟ البته خوب شاید برای بچه تهرانی ها فهمیدنش راحتتر باشه اما ما شهرستانی ها از این چیزا ندیدیم. خلاصه یه تحقیف کردم نتیجش رو براتون میزارم:

ایران به دلیل مساحت زیادی که داره پر از جاده و اتوبان هست که هر کدوم برای خودشون شماره دارن . خلاصه اگه بخوام کوتاهش کنم ، در حال حاضر که عارضم خدمتتون ایران حدود ۷ تا آزاد راه یا اتوبان و حدود ۶۲ تا جاده بین شهری داره که هر کدوم از این اتوبان ها و یا جاده ها شماره مخصوص به خودشون رو دارن . مثلا اتوبان قزوین – رشت اتوبان شماره ۱ هست و یا به عنوان مثال دیگه ، جاده تهران – آمل ( محمود آباد ) جاده ۷۷ ایران هست . حالا اگه رو یه تابلویی نوشته باشه مثلا آمل ۷۷ شمال یعنی شما در مسیر جنوب به شمال جاده ۷۷ و به سمت آمل دارید حرکت می کنید . لازم به ذکره که جاده ها رو با رنگ سبز و اتوبان ها رو با رنگ آبی مشخص میکنن.

منبع

در ویکی پدیا و با عنوان فهرست جاده های ایران می تونید کل اتوبان ها و جاده های کشور رو با جزئیات مثل مقصد و مبدا و شهرهای مهم عبوری ببینید.

منبع

اینم یه نظر تو یه تاپیک بود

برای مسیرهای شرقی غربی از اعداد روج و شمال به جنوب از اعداد فرد استفاده میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.