فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

نیروی دریایی

برین راجع به نبردهای دریایی هشت سال دفاع مقدس بخونین فوق العاده باعث افتخارن. مثلا عملیات مروارید.

جنگ در سه عرصه زمینی دریایی هوایی خاطرات شگفت انگیز زیادی داره ولی کلا به نظر من میشه اینطوری خلاصه بشه

نیروی زمینی که با وجود کمبود تجهیزات با چنگ و دندون مقاومت کرد و کم نیاورد.

نیروی هوایی که با بهره گیری از هواپیماهای آمریکایی و خلبانان زبده آشکارا قدرت مند تر از همتای عراقیش بود با عملیات های فوق العاده مثل اچ3 یا عبور از پدافند بغداد.

اما داستان مورد علاقه من نیروی دریاییه. همون طور که معلومه ما هیچ خاطره قابل ملاحظه ای از درگیری دریایی با عراق نداریم و دلیل این هم اینه که در عرض ماههای اولیه جنگ نیروی دریایی عراق توسط همتای ایرانیش به کلی از بین رفت و درطول 8 سال عراق نیروی دریایی نداشت. اما سرنوشت غم انگیز نیروی دریایی ایران در سال آخر جنگ دچار دگرگونی میشود. در سال آخر جنگ آمریکا که طاقت ادامه جنگ را ندارد وارد جنگ مستقیم با نیروهای ایران میشود و چنان ضربه مهلکی به نیروی دریایی قدرتمند ایران میزند که از آن زمان تا کنون ایران نیروی دریایی ندارد یا دارد ولی از نوعی دیگر و جدید. ایران دیگر حاضر نشد که هزینه ای برای شناور های سنگین کند بلکه تمرکز خود را روی قایقای سبک در تیتراژ بالا قرار داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.