فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

تسلیت

ساختمون پلاسکو و ارزش معنویش

آتشنشانهایی که برای کمک رفته بودن

صاحب کارگاههایی که نتونستن دل از همه زندگیشون تو ساختمون بکنن....

شغل و دارایی کلی آدم که بخاطر گذران زندگی، هرروز چندین ساعت تو ساختمانی مجبور بودن کار کنن که من از بس شلوغ بود رغبت نمیکردم ده دقیقه برم توش

این روزها

درس میخونم برای کنکور نه که قبلا خوندم خیلی خوب پیش میرم

و سعی میکنم کد بزنم که خیلی کند پیش میرم

نامه

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

هری پاتر

سری فیلمای هری پاتر روشروع کردم

اولیش سنگ جادو بد نبود یکمی ژانر کودکه ولی بد نیست 6

دومیش تالار اسرار بد نبود مثل اولی ولی چقدر هری پاتر خوشگله پدرسوخته. موزیک متن هردو خیلی خوب بودن و فیلمبرداری این هم. چقدر بچه ها با صورتشون قشنگ بازی میکردن. و در آخر ای نشخصیت پردازی و تعریف موجودات و فضاهای متعدد واقعا شگفت انگیزه البته اسکار این موضوع میرسه به ارباب حلقه ها 6

سومیش زندان آزکابان فوق العاده. رفت تو لیست فیلمبرداریش علی بود وبازی بازمانش مو به آدم سیخ میکرد 8

چهار جام آتش بد نبود بیشتر راجع به دوستی های نوجوانی بود 5

پنج محفل ققنوس دیگه داره شبیه سریال میشه اون قسمتیش که از جادو به جای تفنگ و شمشیر استفاده میکردن خندم گرفت 6

شش شاهزاده دورگه نیمه اولش طنز خوبی بود ولی دومش نه 7

هفت یادگاران مرگ خیلی خیلی بهتر بود از بقیه. هنر سینما با فیلمبرداری خوب و لوکیشن زیبا موزیک خوب و دیالوگ کم و لونای شگفت لنگیز که همه سکانسایی که بازی میکرد رو بیشتر از یک بار دیدم 8

هشت یادگاران مرگ دو خوب بود آخرشم جالب بود 7

چیزی که باید بهش توجه داشت اینه که هرچند هرمانی خیلی خوبه ولی دلیل نمیشه آدم عاشق لونا هم نشه :| که یه روح بزرگ با پذیرش بالا داره که از کسی کمک نمیخواد و انقدر فروتنه که حتی حرف زدن بامرده ها براش چیز عجیبی نیست

خواب

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

تاریخچه زمان

یه کتاب خوب راجع به تاریخ فیزیک که چی شد اینجوری شد هم سعی کرده روان و ساده بیان کنه هم مسائل پیچیده رو بیان میکنه نه بحثای گلابی پونصد سال پیش رو. خوب البته مسائل یه جایی انقدر پیچیده میشه که طبیعیه هرچقدر هم ساده بگه دچار مشکل میشی. مخصوص فصل فضا زمان.

یه جاهاییش قشنگ بود مثل گفته‌ای از ولتر را که اگر خدایی هم نمی‌بود، می‌بایست او را ساخت. یا اینکه میگه برای ازدواج احتیاج به کار داشتم و برای کار احتیاج به دکترا :) یا انیشتن معتقده خداوند برای اداره جهان تاس نمیریزد یا اینکه اسپین 1/2 هم جالبه

یه جاهاییش رو نفهمیدم مثلا چطوری سرعت نو از دید دو ناظرر مختلف یکسانه ص39 یا خمیدگی فضا ص 49 یا اینکه اگه سرعت نور ثابته پس چطور نمیتونه از سیاه چاله فرار کنه

یا باید ببینم خودم میتونم آزمایش دو شیار و نور رو تست کنم ص82

ظهیر

دیروز روفتم قبرستان ظهیر که محمد تقی بهار، فروغ، رهی معیری، ایرج میرزا، قمرالملوک وزیری اونجا دفنن و میتونه چه جاذبه گردشگری باشه اما تعطیل بود :| میدونی چرا به علت عدم رعایت شئونات اسلامی از سال 92 فقط پنجشنبه ها 10 تا 12 برا خانوما و 13 تا 16 برای آقایون

 

بعد رفتم امام زاده صالح تجریش و آینه کاری و یه نماز جماعت

بعد از اونم رفتم دریاچه چیتگر چقدر دور بود دوساعت تو راه بودم با مترو که جای باحالی بود مرغ دریایی و محوطه سازی خوب و ساحل و ... اینا.

big fish

یه فیلم که من رو یاد اتفاقای آلیس در سرزمین عجایب  یا فارست گامپ مینداخت فقط اونا خواب یا واقعیت بودن یا ... این داستان. من یکم یاد خودم افتادم. ولی واقعا نمیتونم بگم یه فیلم خوب دیدم هرچند من تو درک موضوعات فیلمای سورئالیستی اساسا دچار مشکلم. عکس نمیزارم چون هیچی ازش یادم نیست

نوح

خوب از اول هم انتظار نداشتم یه فیلم بر اساس روایات موجود باشه ولی:

یه اثر سخیف که تو یه روند نوح رو از یه آدم عادی که برای نجات یه شغال روباه یا هرچی آدم میکشه به یه خودخواه که دوست دختر پسرشو زیر دست و پا ول میکنه سپس به یه بیمار روانی که قایق پسرشو آتیش میزنه و یه جنایت کار که میخواد نوه هاش رو چون دخترن بکشه و در آخر به یه دائم الخمر تبدیل کرد... یعنی فقط فحش نداده بود به پیامبرا.

آخرشم که فمنیست لعنتی مثل اکثر فیلمای آشغال دیگشون سلسله نبوت رو بجای اینکه به پسرش بده به دخترای پسرش داد :| بیشعورای روانی. اوایل نقد کیهان رو میخوندم میگفتم این احمقو نیگا چی مینویسه؟ حالا خودم از اون جلو زدم

خوب دیدن مبارزه خیابانی و لب گرفتن یه پیامبر یقه واز چیزی نیست که هر روز ببینید.

اون از اونا ولی لوکیشن و جلوه های ویژه خوب بودن اما واتسون هم خوب بود آدم رو یاد الناز حبیبی مینداخت.

خوب از دیالوگ های ماندگار فیلم هم نمیشه گذشت:

+ بیگناهان نجات پیدا میکنن

-بیگناهان؟

+حیوانات

واکسن

امروز رفتم واکسن زدم درد نداره و ترس چرا :|

گرین مایل

دیروز داشتم به مهدی میگفتم به نظر میرسه فیلمها و موضوعات و حتی بعضی تکنیک ها دارن تکرار میشن و باتوجه به اهمیت نو آوری برای من دیگه فیلم خوب دیدن سخته  اما گرین مایل نشون داد که یه شاهکار میتونه هنوز هم وجود داشته باشه.

گرین مایل یه داستان عالی و تاثیر گزار البته فیلم نامه خیلی از داستان جلوتر بود و خیلی خوب حس رو منتقل میکرد وقتی جان وارد اتاق اعدام شد جمله بابای دختره انقدر تاثیر گذار بود که یاد صحنه اعدام کارمندای سفارت تو فیلم مزار شریف افتادم یعنی کاری که اینجا یه جمله میکرد اونجا کل دکوپاژ نتونست.

فیلم شاید نوآوری نداشت ولی از نظر هنری واقعا ممتاز بود وقتی میگن سینما هنر هفتم فکر کنم منظورشون این فیلماست.

شخصیت پردازی فوق العاده بود مخصوصا این موضوع سر میز غذا تو خونه تام هنکس و موقع اعدام جان خیلی زیبا میشد رفتار متفاوت آدم ها دیده میشد.

دیالوگ های زیبا مثل

جان کافی : خیلی خسته ام رییس، خسته از تنها سفر کردن، تنها مثل یه چلچله زیر بارون. خسته از اینکه هیچ وقت رفیقی نداشتم پهلوم باشه و ازم بپرسه از کجا اومدم، به کجا میرم یا چرا! انقدر خسته ام از اینکه آدما همدیگه رو اذیت میکنن، خسته از تمام درد هایی که تو دنیا حس میکنم و می شنوم، هر روز دردهام بیشتر میشه درد تو سرم مثل

خرده های شیشه ست، تمام مدت.

می تونین بفهمین؟

فیلم سه ساعته ولی وقتی شروع میکنی به دیدن فیلم اصلا متوجه گذر زمان نمیشی.

از نظر متا فیزیک میشد اینو یه فیلم مذهبی به حساب آورد و باتوجه به سابقه ای که از فیلمها سراغ داریم هر لحظه منتظر بودم جان یه جمله ای دیالوگ در رد دین و خدا بزنه که خوشبختانه نزد :)

صحنه پردازی و گریم خوب خوب. گریم که عالی

ولی از همه چی بگذریم باید از بازی فوق العاده همه بازیگرا گفت و کارگردانی عالی که همه فیلم رو بینهایت باور پذیر کرده بود.

جمعه

اول رفتم نماز جمعه جالب بود ولی همون یه بار بسه :| بعد رفتم فاتحه بابای "ا" شوش و راه آهن بعدم "م" رو دیدم و دور زدیم

مریخی

مریخی رو دیشب دیدم. قشنگ بود فراز و فرود فیلم خوب تنظیم شده. فیلم خوبی بود و به نظرم میرسه ما الان همه انواع داستانها رو یک بار شنیدیم و باید قبول کنیم فارغ از اینکه فضای اون داستان در با گرگ ها میرقصد تو غرب وحشیه یا در آواتار در سیاره پندورا داستانها یکیه. یا مریخی با رابیسون کروزو و تام هنکس گمشده. ولی خوب این یک فیلمه خوب بود با توانایی انتقال حس روپای خود ایستادن تا جایی که بعد فیلم میخواستم خودم دیشمون رو تنظیم کنم!!!

بهارستان

امروز رفتم خیابون بهارستان و باغ موزه نگارستان و نقاشی و تذهیب و موزه صبا که انگار قرار بوده موزه موسیقی بشه و موزه مجلس که قشنگ بود و عمارت مسعودیه

اسم من بیله

اینم بد نبود فیلمه دیگه من الان حال ندارم

نتورک مارکتینگ

سؤال: همانگونه که مستحضرید آیین نامه ای توسط وزارت صنایع، جهت فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه ای تنظیم شده است، خواهشمند است نظر فقهی مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی) را در مورد این آیین نامه و  فعالیت طبق آن اعلام فرمایید.

جواب: چنانچه آیین نامه مزبور از نظر شورای محترم نگهبان مورد تأیید باشد، فعالیت اقتصادی بر طبق آن فی نفسه اشکال ندارد.

بر اساس این گزارش یکی از اشکالات عمده‌ای که به شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مطرح می‌شود پایبند نبودن حتی به آئین نامه یاد شده است. از سوی دیگر موضوع قانونمند شدن بازاریابی شبکه‌ای به باور بسیاری از کارشناسان باید از مسیر مجلس شورای اسلامی و با تصویب نمایندگان و همچنین تائید شورای نگهبان محقق می‌شد اما این آئین‌نامه صرفا به تصویب وزارت صنعت رسیده است.

منبع

لاک قرمز

حتی ارزش نقد نداشت موضوع تکراری فیلنامه ضعیف بازی مزخرف سیاه نمایی پایان باز ولی باز جای شکرش باقی دختره مجبور نشد بره ...

رفتم سینما فرهنگ سالن یک صندلی ها پلکانی نبودن گردنم خشک شد انقدر روبه بالا نگاه کردم

رمزنگاری نامتقارن

در الگوریتم‌های رمزنگاری متقارن در صورتی که کلید رمزنگاری به سرقت رود محرمانگی اطلاعات نیز از بین خواهد رفت.الگوریتم‌های رمزنگاری با کلید نامتقارن از کلیدهای مختلفی برای رمزنگاری و رمزگشایی استفاده می‌کنند. فرستنده پیام، متن را با کلید عمومی گیرنده، کد می‌کند و گیرنده آن را با کلید اختصاصی خود رمزگشایی می‌کند. بعبارتی تنها با کلید خصوصی گیرنده می‌توان متن کد شده را به متن اولیه صحیح تبدیل کرد. یعنی حتی فرستنده نیز اگرچه از محتوای اصلی پیام مطلع است اما نمی ‌تواند از متن کدشده به متن اصلی دست یابد، بنابراین پیام کدشده برای هر گیرنده‌ای، به جز گیرنده مورد نظر فرستنده، بی ‌معنی خواهد بود.

معمول ترین سیستم نامتقارن به عنوان RSA شناخته می‌شود. (این حروف اول نام پدید آورندگان آن یعنی Rivest ،Shamir و Adlemen است) این الگوریتم در سال 1978 در دانشگاه MIT ایجاد شده است و تأیید هویت (روشی برای مطمئن شدن از هویت ارسال کننده پیغام) را به خوبی رمزنگاری انجام می‌دهد.

خیلی ساده بخوام توضیح بدم (e,n) کلید عمومیه و P حرفی که باید رمز بشه و رمز عبارت است از  C=(P)^e mod n
رمز گشایی با کلید خصوصی (d,n) به این صورت P=(C)^d mod n

روش به دست آوردن e,n,d

اول q و p دو عدد اول ترجیحا خیلی بزرگ

n=pq

z=(p-1)(q-1)

d را به گونه ای انتخاب کنید که نسبت به z اول باشد و e  را به گونه ای که در رابطه زیر صدق کند

ed mod z=1

البته n>p>0

به همین راحتی اما خوب قابل کشفه و برای این باید کلید عمومی در پریودهای زمانی عوض شود اما در هر صورت کد های قبلی فاش میشوند

دولت سایه

دولت سایه در اصطلاح سیاسی به هیئت دولت روی کار نیامده اطلاق می‌شود که با هدف در دست گرفتن کنترل دولت در واکنش به یک حادثه منتظر مانده است. در نظام‌های پارلمانی اغلب بزرگترین حزب مخالف خود را دولت سایه می‌نامد.

در بریتانیا و برخی نظام‌های پارلمانی دیگر، احزاب مخالف با تشکیل یک دولت سایه، وزرا و مسئولان دولت احتمالی خود را منصوب می‌کنند تا ضمن زیر نظر قرار دادن عملکرد حزب حاکم، همواره برای به دست گرفتن قدرت آمده باشد.

ویکی

نمایش نامه در جستجوی زمان از دست رفته

سوان: طبع لطیف است که آن را به شوخی مبدل میکند...

صفحه 55

بعد ازظهر سگی

اینو تو تلوزیون دیدم انقدر سانسور شده بود که خسته میشدی. حالا کات میکنی به جهنم چرا مثل والیبال صحنه تکراری توش میزاری؟ مگه پخش زندس؟

از همون اول بازی ال پاچینو عالی بود و فرار کردن نفر سوم :)

فیلم خوبی بود و باز بازی آل پاپینو عالی.

میگن جایزه بهترین فیلم غیر اقتباسی رو برده هرچند به قول مهدی اقتباسی از آژانس شیشه ای بود :)

موزه سینما

امروز بعد از سلام بمبئی رفتم موزه سینما که البته سالنش بهترین سالنی بود که تاحالا رفته بودم. خود موزه هم جالب بود قسمت اول که ابزار قدیمی سینما بود که خوب نبود قسمت دوم که جایزه های بازیگرا بود که خوب بود و در آخر یکی یه استند از اکثر بازیگرای خوشگل سینما که با وجود اینکه خیلی خاص نبود خیلی خوب بود و آخر هم خانه فرهاد. برگشتنی هم یه بارون نمه باحالی میزد که نتونستم پیاده بر نگردم :)

سلام بمبئی

یه چیزی بین فیلم فارسی و فیلم هندی با بازی بسیار سخیف بنیامین و ضعیف گلزار. اما فیلمبرداری و رنگ صحنه ها خوب بود روشن و رنگی. موزیک های فیلم خوب بودن. حس فیلم خوب بود دختره خوشگل بود خیلی بهتر از دختر بدشکل تو سالوادور.

بازی تقلید

قبل از شروع فیلم میدونستم که راجع به زندگی آلن تورینگه. من خیلی دوستش داشتم به عنوان یه نخبه در هوش مصنوعی.

مطلبی که قبل از شروع فیلم باید بهش اشاره کنم اون عکس ماشین لعنتی رو جلد خیلی از کتابای نظریه زبان  ماشینه که حماقت طراح و تفاوت قائل نشدنش بین car و machine رو نشون میده

خوب یه فیلم که بلافاصله از شروع آدم رو یاد تئوری همه چیز مینداخت. طراحی صحنه و لباس همون فضا رو تصویر میکرد. باید گفت که طراحی صحنه و لباس یکی از نقاط قوت فیلم بود. یکی از چیزایی که خیلی برام مهمه (کنار خیلی چیزای دیگه که مهمن) طراحی صحنه و لباسه خیلی سخته فیلمی بدون طراحی خاص تاریخی یا خلاقانه بتونه جایزه سینمایی از من بگیره... خوب تو این جنبه مسلما فیلمای تاریخی فانتزی و ... از بقیه به راحتی پیش میفتن و  این موضوعیه کا باعث میشه فیلمهای خوبی مثل لوسی و گان گرل نتونن جایگاه شایسته ای رو تو لیست بهترین فیلم های من بگیرن.

موسیقی فیلم فوق العاده بود کاملا کار دیالوگ رو تو صحنه هایی که خیلی زیبا تدوین شده بودن انجام میداد. و البته بازیهای خوب و کارگردانی جالب توجه در صحنه های پیدا کردن رمز و صحنه ای که نخواستن رمز رو به همه بگن حتی به قیمت کشته شدن برادر یکی از اعضا...

تغییرات آلن برای به دست آوردن دوستی گروه و پاکت سیب قشنگ بود. البته نمیتونم حس بدم رو نسبت به کسانی که فکر میکنن در جواب ماداریم میریم نهار سکوت میتونن سکوت کنند رو پنهان کنم و اینها فکر  میکنن باهوش در صورتی که بیشعورن که فکر میکنن ارتباط بین آدما بر اساس لغاته نه عزیز دلم طرز استادن لحن نگاه سکوت غذا خودرن و همه چی جز ارتباطات بین آدما به حساب میاد!!! این خیلی غم انگیزه که کسی که میخواد رمز رو بشکنه مفهومه مسائل اولیه زندگی رو نمیدونه...

در آخر باید بگم که واقعا علوم کامپیوتره که علم کامپیوتر رو داره پیش میبره و الگوریتم تولید میکنه و ایده های ریاضی. البته خواهش میکنم بچه های علوم کامپیوتر پیام نور قوز آباد به خودشون نگیرن چون تو ایران مهندسی نرم افزار پادشاهه :|

گان گرل

فیلم خوب و یکمی از فیلمای معمایی که جدیدا میدیدم بهتر امی شگفت انگیز جذاب بود.

مرا داد فرمود و خود داور است

مرا داد فرمود و خود داور است شعار ملی ایران در زمان حکومت پهلوی بود. این شعار در زیر نشان شاهنشاهی ایران بر روی نواری آبی رنگ نوشته شده بود. این مصرع شعر از فردوسی شاعر و حماسه‌سرای نامدار است که در بخش نامه نوشتن نوشیروان به کارداران خویش از شاهنامه نوشته است. ابیات پسین و پیشین این مصرع بدین شکل هستند:

یکی نامه فرمود بر پهلوی  پسند آیدت چون زمن بشنوی

نخستین سرنامه گفت از مهست  شهنشاه کسرای یزدان‌پرست

برومند شاخ از درخت قباد  که تاج بزرگی بسر برنهاد

ازو ویژه آباد هر بوم و بر  که یزدان داد آورش داد فر

سوی کارداران باژ و خراج  پرستندهٔ سایه و فر و تاج

بی‌اندازه از ما شما را درود  هنر با نژاد ار بود بر فزود

نخستین سخن چون گشایش کنیم  جهان آفرین را ستایش کنیم

خردمند و بینا دل آنرا شناس  که دارد ز دادار گیتی سپاس

بداند که هست او ز ما بی‌نیاز  بنزدیک او آشکار است راز

کسی را کجا سرفرازی دهد  نخستین درش بی‌نیازی دهد

مرا داد فرمود و خود داور است  ز هر برتری جاودان برتر است

بیزدان رسی شاه و کهتر یکیست  کسی را جز از بندگی کار نیست

منبع ویکی

مه

امروز یه مه زیبایی بود که نگو از فاصله 10 20 متری از سر کوچه ها میشد عبور ابرها رو دید و تو اتوبان به زحمت 20 متر اونورتر معلوم بود.

ظهر هم رفتم گاخ نیاوران که تو مه خیلی رمانتیک بود ولی واقعا نمیشد یه تصویر کلی از باغ دید انقدر مه غلیط بود کوشک احمد شاهی و کاخ اصلی مجموعه ای از اتاقهای زندگی شاه و بچه هاش که خیلی خیلی زیبا بود. اصلا آدم این موزه ها رو میره قلبش به حال اونا میگیره مخصوصا در مقایسه با اون احمدشاه خرسعلی احمق دلمه... برگشتنی هم رفتم پشت کاخ صاحب قرانیه ببینم چه خبر محل بازدید نبود ولی بلاخره یه راهی پیدا کردم در برم  :)

وطن

وطن هتل نیست که وقتی خدماتش خوب نبود ترکش کنیم. ما اینجا خواهیم ماند.
حلب/ زمستان2016

لوسی

لوسی یه فیلم فوق العاده دیگه البته در قسمت موضوع راجع به مغز انسان که میتونه همه چیز رو کنترل کنه انسان رو 10% از مغزش تسلط داره وقتی این بیشتر بشه میتونه حرکات غیر ارادیش رو کنترل کنه بیشتر بشه میتونه همه چیزشو کنترل کنه!!! بیشتر میتونه دیگران رو کنترل کنه و حتی اشیا و انقدر میتونه که میتونه به خدا نزدیک بشه... ... استفاده از همه نورون ها منو یاد آواتار میندازه

به نظر من هم میتونه... نمیخوام به مشکلات علمی فیلم یا ضعف ساختاریش (مثل عدم نیازش به پلیس یا سرعت بالای کامپیوترهاش یا غلبه بر جاذبه در لحظه اول یا اینکه تابلوی آفرینش در محل امروزی نیویورک نبوده) اشاره کنم چون به نظر من هم میتونه

راجع به هنر سینما باید بگم فیلم خوبی بود نه فوق العاده اگه این موضوع رو میدادن دست برادران واچوسکی حتما جز سه تا فیلم برتر از نظر من میشد اما خوب ندادن... تدوینش عالی بود ولی برای یه همچین ایده ای باید صحنه پردازی یا روایت خیلی خلاقانه تر عمل میکرد که نکرد بازی ها خوب بودن.

سکانس تغییر زمان تو میدون تایمز نیویورک عالی بود و اینکه بعد از کنترل صد در صدی اس داد که I'm evrywere

خوب اگه اون خدا بود به نظرم جواب سوال یه آدم معمولی رو دادن یکمی زیاده رویه.

فکر کنم اگه کسی بتونه یکمی از بقیه بیشتر رو مغزش کنترل داشته باشه میتونه خیلی تاثیرگذار باشه تو دنیا

البته خوب من اعتقاد دارم بازگشت زمان نظریه خودراه انداز رو فعال میکنه ... ... که به نظرم توجیحش خیلی سخته

البته من به عنوان یه آدم مذهبی  اکیدا عقیده دارم این میتونه کفر نباشه هرچند با اشاره به اعتقادات کفر آمیز یهود در خصوص نالج یا اومانیسم (سکانس آخر) خودش دوست داشت باشه 

رضا

امروز به سرم زده بود برم مشهد اگه آخر هفته نمیخواستم برم کرمونشاه شاید میرفتم. اما ترفتم و ظهر با ب رفتیم فاتحه داداش آقای ر . بعدشم با رضا رفتیم موزه رضا عباسی که شبیه موزه ملی دو قسمت پیش و پس از اسلام داشت بد نبود. رضا ازدواج کرده راجع به کار و سیاست و ... صحبت کردیم خلاصه بعدشم رفتیم باغ مینیاتور که خیلی قشنگ بود. الانم دوباره ارشد ثبت نام کردم برای حقوق!!! فکر کنم دارم خل میشم. آخه من رو چه به حقوق؟

هنر

امروز رفتم پارک لاله که موزه فرش و هنر معاصر هم توش بود اول رفتم موزه فرش که خیلی فرشهای جورواجور توش بود اما من که سر درنمیاوردم راهنمای درست حسابی هم نداشت ولی در مجموع خوب بود بعدشم اومد موزه هنر های معاصر که فقط نقاشی توش بود که من زیاد علاقه ندارم ولی اینم در کل ارزش دیدن داشت و در آخر از بوستان باغ ایرانی تو ده ونک دیدن کردم که کئچیک اما قشنگ بود

تکی

هیچوقت برنامه هاتون رو دو نفره نچینید که وابسته به یکی دیگه هم باشه. تکی پیش برید اگر کسی خواست همراهت باشه، چه بهتر اگرنه جا نمون از زندگی!

تلگرام

مارکو

دیروز رفتم حرم امام با مترو جالبه تو مترو بالا شهر جوراب 3 تا 5 تومنه پایین 4 تا 5 شایدم یارو خسته شده بود میخواست ول کنه بره!!؟؟ آره تازه رسیدیم شهر ری راننده گفت هرکی میخواد پایین تر بره پیاده شه با قطار بعدی بره. خلاصه یکساعت و ربع تو مترو بودم تا رسیدم.

حرم امام هم بد نبود تولوزیون خیلی با شکوه تره سقف و سر ستون ها عالین و لی دیوارها و کف چنگی به دل نمیزد و سنگ کف هم خیلی قشنگ بود اما فرشهای روش زیاد نه. روح هم نداشت ضریح هم تعریفی نبود.

از حرم اومدم برم موزه ملی دوره اسلامی که وسط راه تو خیابون امام کهچقدرم رد شدن ازش سخته از دست موتوریها یه نمایشگاه تمبر بود رفتم دیدم ولی زیاد تعریفی نداشت. بعدش رفتم موزه ارتباطات بزرگ بود ارزش دیدن داشت بیشتر وسایل مربوط به پست و نامه های تاریخی و اینها حتی یه صندوق پست عراقی که تو جنگ غنیمت گرفته بودیم هم بود. پیش خودم گفتم چجوری این صندوق رو از ریشه در آوردن؟ مگه چقدر می ارزه؟

بعد رفتم موزه ملی که اتفاقا با بازدید یه گروه دانش آموز هم راه شد و چون اونا راهنما داشتن منم هم باهاشون همراه شدم و موزه رو دیدیم جالب بود هیچ سوالی نداشتن و به نظرشون خسته کننده بود یکیشون میگفت من موزه دوست ندارم پاساژ دوست دارم. یکم قبل از آخر برق موزه رفت!! دوتا خارجی هم تو موزه بودن خیلی مودب یه گوشه نشستن تا برق بیاد فکر کنم ترسیده بودن. البته غلط کردن آمریکایی نبودن که احتمالا از یکی از این کشواری اروپای شرقی بودن فکر نکنم خودشون هم خیلی وضع بهتری از این داشته باشن. نزدیک بود به خاطر بی برقی وسط کار بندازنمون بیرون که برق اومد دوباره. ولی همون اول که برق رفت دانش آموزا هم رفتن.

بعد اومدن بیرون رفتم موزه صلح تو پارک شهر اونجا هم کوچیک و جمع و جور بود و راجع به جنگ کشتار و سلاح شیمیایی و ... و خیلی تاثیر گذار.

بعدم رفتم خونه عمه برای شب یلدا