فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
فرشته بودم

فرشته بودم

فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی / بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز

فرق علمو خرافات

فرق علم، شبه علم، ماوراالطبیعه و خرافات چیست
چرا قبول می کنیم کره زمین میدان الکترومغناطیسی داره اما جن وجود نداره؟

چرا فکر میکنیم زمین گرده تخت نیست؟

چطور نظریه نسبیت رو قبول میکنیم؟

راجه به مسائلی که به سادگی قابل بررسی هستند صحبت نمیکنم ها راجع به مسائلی که خودم نمیتونم بررسی کنم اما به کسی اعتماد میکنم صحبت میکنم

مثلا چطور نظریه نسبیت رو قبول میکنیم؟

چطور قبول میکنیم که انرژی هسته ای هست ولی قبول نمیکنیم در زیرزمین بشه تولید بشه؟

چطور برخی مسائل تاریخی رو قبول میکنیم بعضیا رو نه؟

اینا رو از ویکی پیدا کردم

1- برخی از نظریه‌پردازان در حوزهٔ فلسفهٔ علم مانند کارل پوپر بر این باورند که یکی از معیارهای تمیز علم از شبه‌علم، ابطال‌پذیری مدعیات مطرح شده‌است. گزاره‌های شبه‌علمی معمولاً ابطال‌ناپذیر هستند، در حالی که مدعاهای علمی ابطال‌پذیرند. چه اتفاقی باید بیفتد که نشان بدهداین ادعا غلط است؟ خرافات میگه ما درست میگیم و همین هست که هست

2-  وجود امکان راستی‌آزمایی آن است. به این معنا که یک استدلال، امکان بررسی نقّادانه را داشته باشد. قابل تجربه و محاسبه باشند (نظریه نسبیت)

3- در علم همه منتظر اطلاعات جدیدی هستند که ممکنه حتی اطلاعات قبلی رو نغز کنه

۴- فقط سر خرافات اختلاف نظر هست سر حقیقت نیست


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.